#1 , 09 jan 2015 12:56
Bijna 2j.geleden leerde ik iemand kennen, wat een leuke relatie zou worden werd een lijdensweg.
Hij is een alcolist, oplichter, weinig woorden om te benoemen hoe deze mensen kunnen bestaan.
Ik was in therapeutische begeleiding vanwege een traumatische kindertijd waar ik zelf niet voor koos.
Helaas bleek mijn vriend na enige tijd een kopie van mijn moeder te zijn, ondanks ik bij haar amper opgroeide.
Hetgeen ik beleefde en hetgeen mij tekende in mijn kindertijd, beleefde ik opnieuw in deze twee jaar.
Niet ik alleen, zijn ex, zijn moeder iedereen en overal dient men het gedrag van mijn huidige partner/exvriend te aanvaarden.
Hij werd veroordeeld voor dronken rijden, maar volgt niet eens het afbetalingsplan van de deurwaarder ivm de boete. En rijdt nu nog wekelijks dronken rond.
Hij heeft een faillissement achter de rug, half frauduleus. Is meteen opnieuw begonnen, allemaal mooi uitgedokterd, en ook nu gebeuren er heel veel onkuise dingen.
Mijn gsm staat vol berichten van scheldpartijen als hij dronken was.
Hij werd veroordeeld voor kindermishandeling en foltering van zijn ex, 100 euro boete!
In 2014 voor jeugdrechter gekomen omdat hij dronken rond reed met zijn kind langs bars ging, straf, hulp zoeken. 2x psychiater bezocht, that's it en verder gaat deze man gewoon verder met zijn drankleventje en iedereen en alles uit te maken.
Ondertussen heeft hij € 130.000- schulden privé, dus zijn koopverslaving gaat door via zijn bvba.
Ondanks zijn problematisch leven vanwege de drank, krijgt hij vergunningen voor wapens, zonder lid te zijn van een schietclub of jacht.
Om het verhaal niet kort te houden is mijn vraag, hoe moet ik te werk gaan om ergens iets op gang te krijgen om deze man te stoppen.
Ik was niet zijn eerste slachtoffer. Maar sinds ik hem ken is mijn geestestoestand enorm verslechterd. Je denkt, ik kan gewoon weggaan.
Maar de werkwijze hoe deze mensen te werk gaan om je volledige omgeving uit te schakelen is verschrikkelijk.
Het heeft lang geduurd voor ik durfde dit neer te schrijven.
Voor ik deze 2j. therapeutisch heb doorgenomen gaat er een tijd overheen.
Dus waar en wat kan ik doen qua juridische stappen. Ik kan naar de politie gaan maar zij doen zeer weinig. Ze zullen mijn smsen uitlezen, hem uitnodigen, hij ontkent alles, want op dit moment blokkeer ik bij het denken aan de herinneringen van wat ik meemaakte qua wapens, fraude, bedrog en psychologisch geweld. Zelf chronologisch opschrijven lukt niet.
Graag enig advies.
Dank u