Beste,
Begin Januari is mijn werkgever failliet gegaan.
Mijn job (10 jaar Ict) was ik al een tijdje beu dus dacht ik, ik ga een totaal andere weg op.
Dus ik schreef me in voor een opleiding in een knelpuntberoep. (bestuurder zware vrachtwagen)
Tijdens het telefonisch gesprek dat ik had met de consulente vroeg ze achter mijn motivering.
Waarop ik antwoordde, wel ik heb nu 10 jaar mensen geholpen met hun pc's, ik wil nu hetzelfde doen, maar om leveringen op tijd te brengen (bouwmaterialen, mazout etc etc...) plus ik zit graag op de baan en heb altijd wel gedroomd van met een vrachtwagen te rijden.
Waarop ik al redelijk bruut onderbroken werd:
Beste,
Dit is geen motivatie om hier te beginnen, u beseft toch wel dat uw sociaal leven een dikke NUL gaat worden, wij willen dat u internationaal gaat rijden en niet nationaal, bouwmaterialen worden ook niet goedgekeurd want dat valt onder bouw en niet onder transport. U gaat uw vrienden niet meer zien omdat u meer dan 14u per dag gaat werken, waarschijnlijk als u een vriendin/vrouw hebt gaat deze relatie ook snel op de klippen lopen.
Onze opleiding kost 14000 euro per persoon dus wij laten niet iedereen zomaar toe.
(Waarom dan reclame van opleidingen voor knelpuntberoepen)
Ik wist even niet wat zeggen, wetende dat de persoon mij totaal niet kent...
Ik heb mij dan even kwaad gemaakt en mag begin Maart dan toch "op gesprek"
Nu is mijn vraag:
Mogen zij zomaar personen weigeren?
Ik ga het er in ieder geval niet bij laten, al moet ik mijn gsm het gesprek laten opnemen en ermee naar de media gaan, ik vind dit geen manier van werken!
Alle raad is welkom
Thanks,
Tom