Dat wordt dan moeilijk kijken, want ik ga helemaal geen inkomsten uit rente hebben. Ik ga gewoon het geld dat de liquidatie opbrengt, opdoen. Elk jaar een beetje. Tot aan mijn 67.kan zijn. Ik dacht echter dat men in zo'n gevallen naar ALLE inkomsten kijkt, ook die uit rente.
Mijn vraag was dan ook niet of er al dan niet een probleem zou zijn, maar onder welk stelsel ik dan val, en of ik bijdragen moet betalen?dan renteniert u niet. En waarschijnlijk is er, als u het niet actief belegt (wat u in principe moet aangeven als dit een beroepsbezigheid wordt), dan ook geen probleem.
Dergelijke kosten worden toch gedekt door mijn hospitalisatieverzekering? Waarom zou je dan daarvoor ook nog eens sociale bijdragen moeten betalen bovenop de polispremie?... geen 10000 euro wil betalen voor een "eenvoudige" botbreuk, geen honderdduizend euro (letterlijk) kwijt te zijn bij een optredende kanker,....
Courant misverstand: die betalen enkel het deel terug dat niet door de ziekteverzekering wordt terugbetaald;Dergelijke kosten worden toch gedekt door mijn hospitalisatieverzekering? Waarom zou je dan daarvoor ook nog eens sociale bijdragen moeten betalen bovenop de polispremie?... geen 10000 euro wil betalen voor een "eenvoudige" botbreuk, geen honderdduizend euro (letterlijk) kwijt te zijn bij een optredende kanker,....
Neen natuurlijk niet. Dan trekken ze het bedrag dat de ziekteverzekering zou hebben terugbetaald er gewoon vanaf.Wel dan, wat als er helemaal geen terugbetaling van de ziekteverzekering (meer) is, betalen die dan alles integraal terug?Courant misverstand: die betalen enkel het deel terug dat niet door de ziekteverzekering wordt terugbetaald;
Onder andere bij het RIZIV.Maar hoe kunnen ze dan bepalen wat een ziekteverzekering zou hebben terugbetaald, als je geen statuut (meer) hebt?Neen natuurlijk niet. Dan trekken ze het bedrag dat de ziekteverzekering zou hebben terugbetaald er gewoon vanaf.