#15 , 06 okt 2015 11:25
Dat er gebreken waren wordt niet echt in vraag gesteld, er wordt in vraag gesteld of je de verkoper de kans had moeten geven zijn fout recht te zetten (en dus correcte tegels te leveren). Dit laatste wil je niet meer, aangezien je zelf reeds andere tegels gekocht hebt. Als een rechter ook van oordeel is dat het een verkoop op afstand betreft, heb je inderdaad twee weken herroepingsrecht. Maar zover ik weet is het niet zo duidelijk of het nog om een verkoop op afstand gaat als je zelf een winkel opbelt om een bestelling te plaatsen. Stel dat ik vanavond naar een doe-het-zelf-winkel bel met de vraag of zij me die of die houten afsluiting kunnen leveren en deze aan huis brengen, kan ik na levering volgens mij geen beroep doen op het herroepingsrecht omdat dit geen zuivere verkoop op afstand is (had ik de afsluiting zelf in de winkel opgepikt, in plaats van dat zij ze naar mij gebracht hebben, had ik 100% zeker GEEN herroepinsrecht, dus het is een dunne lijn, denk ik).
Anyway, laat ons weten wat er uit de bus komt. Kans is wel groot dat een rechter hier de kant van de consument kiest, zeker aangezien de levering van de tegels niet in orde was.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!