Aankoop Ebay, verkoper weigert te verkopen

kuik22
Topic Starter

Aankoop Ebay, verkoper weigert te verkopen

#1 , 13 okt 2015 16:03

Gisteren zag ik een veiling op Ebay.be van een Iphone 6 plus die om 12h45 zou aflopen en omdat het bod slecht op €50,- stond 1h voor einde van de veiling vond ik het interessant om in de gaten te houden.

Uiteindelijk heb ik de veiling gewonnen voor €102,50 wat natuurlijk een koopje is voor mij.
Om zeker te zijn wou ik direct na de veiling betalen, echter kreeg ik direct na winst van de veiling een email van de verkoper dat hij de telefoon al verkocht heeft, dus die niet meer aan mij kan verkopen. Ik heb dan via Ebay aangeven dat ik zal betalen bij ophalen.

Ik heb hierover contact gehad met Ebay en zij zeggen dat de verkoper zijn verkoopplichten dient na te komen echter kunnen ze hem niet dwingen.
Verdere acties door Ebay worden bekeken betreffende de account van de verkoper.

Echter zie ik vandaag in mijn Ebay account dat het object dat ik gekocht heb gewoon opnieuw is aangeboden!

Ik wil het hier niet bij laten en wil proberen mijn aankoop te krijgen, wat kan ik het beste doen?

De verkoper blijft ook vandaag volhouden dat de telefoon verkocht is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 13 okt 2015 16:49

Blijven aandringen bij E-bay.

kuik22
Topic Starter

#3 , 13 okt 2015 18:28

Ik heb vandaag nog contact gehad met Ebay en ze gaan kijken of ze verdere acties kunnen ondernemen met de account van de verkoper, maar ze kunnen mij niet verder helpen.

Zoals ze in het eerste contact zeiden kunnen zij de verkoper niet verplichten tot verkoop.

Reclame

LeenW

#4 , 13 okt 2015 19:25

Het lijkt mij dat Ebay slechts tussenpersoon is. U moet zelf de verkoop afdwingen.

kuik22
Topic Starter

#5 , 13 okt 2015 19:44

En hoe kan ik dat doen?
Ik heb geen adres of andere contactgegevens van de verkoper.

LeenW

#6 , 13 okt 2015 19:50

Kan ebay u deze niet geven?

kuik22
Topic Starter

#7 , 13 okt 2015 19:59

Dat zal ik navragen

sloeberken

#8 , 13 okt 2015 20:17

Uit welk land is de verkoper, bij ebay kun je instellen dat onder een bepaalde prijs het product niet verkocht word.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kuik22
Topic Starter

#9 , 13 okt 2015 20:28

Uit welk land is de verkoper, bij ebay kun je instellen dat onder een bepaalde prijs het product niet verkocht word.
Dat is niet van toepassing. De start prijs was €50,- en er was geen minimum verkoopprijs ingesteld.
Verkoper woont in België (Wallonië).

mjers

#10 , 14 okt 2015 16:12

Er is een verkoop gesloten. U dient die nu juridisch af te dwingen, nie e-bay.

Vraag de contactgegeven aan E-bay. Stuur hem een AS waarin u uw eisen uitlegt. Het excuus dat de iphone reeds verkocht is maakt niets uit. Dan vraagt u gewoon een schadevergoeding.

Hij heeft dus zijn deel van de overeenkomst niet nagekomen, daarvoor kunt u hem voor de rechter dagen.

sloeberken

#11 , 14 okt 2015 18:37

Een minimumverkoopprijs is een verborgen minimumprijs. Dit is de laagste prijs die de verkoper voor het object aanvaardt.
Als de aanbieding eindigt zonder dat de minimumverkoopprijs is geboden, is de verkoper niet verplicht het object te verkopen.

Als koper krijgt u de minimumverkoopprijs niet te zien. Let op het label naast de huidige biedprijs wanneer u op een veilingaanbieding met een minimumverkoopprijs biedt om te zien of de minimumprijs is bereikt. Als de minimumverkoopprijs is bereikt, verdwijnt het label Minimumverkoopprijs niet gehaald.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#12 , 14 okt 2015 19:08

Maar TS meldt dat hij de veiling gewonnen heeft, in dat geval krijg je een mail van EBay en kan het probleem van de minimumprijs zich niet stellen. Ebay gaat zich niet moeien met de gedwongen uitvoering van de verkoop, hoogstens zullen ze de verkoper blokkeren. Er standen aantal bepalingen in hun voorwaarden over regeling van geschillen die nogal kwestieus zijn m.i. Ze zullen je ook niet vrijwillig de gegevens van de verkoper bezorgen.

Als je die telefoon écht wil dan riskeert het véél tijd en geld te kosten vooraleer je -misschien- gelijk krijgt. Juridisch gelijk is niet altijd pragmatisch gelijk. Mijn advies: laat het schieten, het is de investering niet waard.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#13 , 14 okt 2015 21:26

Hier kan je klacht indienen. Zou ik zeker doen, ze behandelen u klacht zeker en vast.
Voor hetzelfde geld, gezien op Een.

http://www.eccbelgie.be/een-klacht-indi ... s76751.htm

kuik22
Topic Starter

#14 , 15 okt 2015 11:04

Ik kan inderdaad de adres gegevens niet opvragen via Ebay.
Lijkt mij dat het de moeite niet gaat lonen om hier verder mee te gaan.

Bedankt voor de hulp

mava105
Juridisch actief: Nee

#15 , 15 okt 2015 11:35

Geef verkoper in ieder geval een zeer slechte evaluatie

Terug naar “Consumenten Koop”