#13 , 13 dec 2015 21:29
Kijk beste Brendi,
Het is héél simpel. U stond in overtreding: te weten op het trottoir, uitgerekend op een moment dat daar tientallen kindertjes voorbijkomen omdat de school gedaan is. Gevaarlijk genoeg, en dus reden genoeg om te worden aangesproken op deze inbreuk. De agent heeft u dus niet alleen geverbaliseerd, hij deed meteen ook wat er van hem verwacht wordt: te weten: deze gevaarlijke inbreuk meteen doen ophouden door u te bevelen uw voertuig te verplaatsen .... VOORDAT kindertjes zonder er verder bij na te denken omheen zouden wandelen via de rijbaan, waar ze aangereden zouden kunnen worden.
Ik kan u maar 1 advies geven: u erkent de inbreuk, dus draag de gevolgen en betaal het PV. Dan bent u er in principe vanaf.
Het is uiteraard uw goede recht hier niet op in te gaan, en de zaak voor de rechter te laten komen. Maar neemt u maar van mij aan, dat u nogal een sigaar gaat smoren als u daar dergelijk verhaal ophangt als u hier beschrijft. Rechters horen dagelijks excuustruzen genre "voor die ene keer dat ik die inbreuk bega", "de buurtbewoner heeft de agent gebeld omdat hij de huidskleur van m'n echtgenoot niet kan verdragen", "de agent heeft mij geïntimideerd omdat ik een vrouw was" en meer van dat fraais. Het énige wat er daar toe zal doen, is de vraag of u de inbreuk begaan heeft of niet. Vergeet niet: de vaststellingen van die agent hebben sowieso al bewijswaarde tot bewijs van het tegendeel van uwentwege. Maar aangezien u zélf te kennen heeft gegeven inderdaad de inbreuk begaan te hebben..... zal het simpel zijn: feiten bewezen. Mét een veroordeling tot gevolg, en het totale kostenplaatje zal dan iets duurder uitvallen dan simpelweg te voldoen aan de OI/MS die u toegezonden zal worden in een tweede schrijven. Dus de keuze is aan u .....
En verder, mss toch maar even opletten met het botweg neerschrijven van uw frustraties aan het adres van die agent. Als u een beetje pech hebt, kan die agent van zijn kant u nog beschuldigen van het uiten van laster en eerroof ..... u beschuldigt hem immers éénzijdig van intimidaties, zonder daarvan het bewijs te leveren. En gelooft u mij vrij: als dàt gebeurt, bent u pas écht gesjareld.....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails