Het enige wat ik uit uw uitleg snap is, dat als u TERECHT wordt berispt omwille van uw verkeersonveilig gedrag, u er de niet ter zake doende huidskleur van uw partner bijsleurt om uw gedrag te vergoelijken. Dat u daarmee zélf het etiket racisme bijsleurt, is uw schuld en uw schuld alleen. Mochten de agenten nu systematisch alleen niet-blanken beboeten en de blanken met rust laten, dan had u een punt, maar dat was niet het geval, wel?Wellicht leest iemand dit met een getinte huidskleur en deze zal waarschijnlijk wel snappen wat ik bedoel.
Mevrouw, u mag zich dringend eens bijscholen over wat discriminatie juist betekent. Een kat een kat noemen is iets heel anders dan discriminatie maar is in het über politiek correcte landschap van vandaag blijkbaar een probleem voor de lange teentjes. (Excuses voor de geslachtsspecifieke aansprekeing, wat in uw ogen waarschijnlijk ook al neigt naar discriminatie.)Als mijn zoontje de woorden van een klasgenootje herhaalt zijnde: jij bent een zwarte. Terwijl mijn zoontje nota bene een heel licht getinte huidskleur heeft, merk je helaas toch dat racisme toch wel erg aanwezig is.
U zou er versteld van staan hoe vaak je vandaag de dag als blanke in België gediscrimineerd wordt.Als blanke kom je hier zelf misschien niet mee in aanraking.
Dat is wel degelijk beledigend voor vrouwen. Wat u zegt is dat vrouwen niet op dezelfde manier mogen worden aangesproken als mannen, omdat ze daar minder goed op kunnen reageren. Zullen we dan ineens ervoor zorgen dat vrouwen niet meer met de auto mogen rijden, zodat we zo'n pijnlijke situaties kunnen vermijden? Met die houding verbaast het me dat u zelf klacht bent gaan neerleggen i.p.v. uw man te sturen.Ik vind niet dat ik vrouwen beledig. Ik kan niet voor alle vrouwen spreken maar ik denk dat als een vrouw op een dergelijke manier wordt toegesproken dit zich eerder aantrekt en als intimiderend ervaart dan wanneer dit een gesprek was als een man tegen een man.
Ik ken het probleem van parkeerplaats aan school. Ik breng zelf elke dag mijn zoontje naar school, en parkeer twee straten verder (reglementair) aangezien ik weet dat er aan school zelf nooit parkeerplaats is. Ik vertrek thuis 5 minuten vroeger omdat ik weet dat ik 5 minuutjes met mijn zoontje zal moeten stappen naar school. Het zou voor mij uiteraard ook makkelijker zijn om gewoon even half op het voetpad vlak voor de school te parkeren en mijn zoontje daar te laten uitstappen, maar als iedereen dit doet, wordt het chaos en een onveilige bedoening daar.Heeft u zelf eigenlijk kleine kinderen die u naar school brengt?
De meeste gemeenten kunnen hun financiële balans grotendeels terug in orde brengen door doorgedreven controles aan de schoolpoorten en in de schoolomgeving ...Dan kan een agent daar in de ochtend gaan staan en wel heel veel bekeuringen gaan uitschrijven. Aangezien veel ouders de kinderen juist bij het zebrapad laten uitstappen omdat ze daar moeten oversteken.
U ontwijkt de vraag - veelzeggend - maar tackelt liever de persoon .Heeft u zelf eigenlijk kleine kinderen die u naar school brengt?
De verkeerstoestanden zijn gelijkaardig behalve waar ..Aan de school waar mijn zoon gaat is het dezelfde situatie (waarschijnlijk bij 90% van de scholen).
... dit in een eerder zeldzaam geval voorkomt.Politie verbaliseert alle foutparkeerders.