Eigenaar geeft waarborg niet vrij - binnenkort op straat ...

sloeberken

Re: Eigenaar geeft waarborg niet vrij - binnenkort op straat ...

#31 , 24 dec 2015 13:40

de huurder verklaart echter dat er geen schade is aan het pand.
Dit word bepaald door de verhuurder, niet door de huurder. De getroffen regeling is voor interpretatie vatbaar, en kan heel nadelig uitvallen voor u.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus

#32 , 24 dec 2015 13:46

bent u verder geholpen door OCMW of een kredietinstelling (als ik zo onbeleefd mag zijn)
Ik vrees dat TS nog steeds niet begrepen heeft dat hij zijn tijd en energie beter voor het samenstellen van die nieuwe waarborg gebruikt.
"sowieso" schrijf je zo.

pvandevelde
Topic Starter

#33 , 24 dec 2015 15:21

Als u mijn laatste bericht leest dan weet u dat ik mijn waarborg ondertussen al n orde heb gebracht.

Reclame

Didymus

#34 , 24 dec 2015 15:46

Mijn excuses. Ik heb erover gelezen, maar ik was duidelijk niet de enige.

Heb je een bankwaarborg kunnen krijgen?
"sowieso" schrijf je zo.

pvandevelde
Topic Starter

#35 , 25 dec 2015 11:53

Inderdaad. Het ergste is voor mij dus voorbij. De waarborg is in orde en op januari kan verhuizen :-).

Bij deze nogmaals dank voor het advies.

Enkel dit nog: Aan de informatie die ik net hierboven las heeft het weinig zin om te hopen op een gerechtelijke procedure bij een vrederechter omwille van de lange wachttijden die de procedure met zich meeneemt.

Vindt u het zinvol om toch een aangetekende brief te sturen naar de eigenaar ? Misschien brengt dit hem op andere gedachten ? Moet ik deze brief dan ook naar de vastgoedmakelaar versturen ? Het zijn immers zij die de regeling betreffende betaling van de facturen hebben opgenomen in de minnelijke schikking. Wat ik van jullie uitleg heb begrepen is dat dit nooit een voorwaarde kan zijn om een huurwaarborg in te houden. Aangezien ik mijn elektriciteitsfactuur toch pas eind januari of begin februari zal krijgen wil ik het wel wagen.

sloeberken

#36 , 25 dec 2015 12:05

Misschien brengt dit hem op andere gedachten ?
Hun gedachten zou ook in u nadeel kunnen zijn.
Zou zeker geen stappen ondernemen, waardoor je de zaak nog slechter gaat maken. Voor je er niet weg bent heeft het toch geen zin.
Wacht gewoon af en bezie de ontwikkelingen op een rustige manier.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

pvandevelde
Topic Starter

#37 , 25 dec 2015 14:57

Dat is goede raad van u Sloeberke. Ik zal bezinnen en meer informatie delen na 1 januari.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#38 , 25 dec 2015 16:27

Ik zou ook gewoon afwachten, nu iets doen heeft immers zoals hierboven gezegd geen zin en kan enkel slapende honden wakker maken. U zal erop moeten hopen dat het na 1 januari inderdaad in orde komt, laat inderdaad maar iets weten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”