Bedankt voor de reacties maar ter verduidelijking : ik betwist niet dat de werkgever het recht heeft om het leasecontract te verlengen, wel dat hij dit dan enkel doet bij mij. Het is niet omdat hij er een financieel voordeel bij heeft dat hij mij nadeliger mag behandelen t.o.v. m'n collega's. Analoog kan een werkgever ook lonen aanpassen maar dient dit toch ook rechtvaardig te gebeuren : bvb. iemand opslag geven en z'n collega met dezelfde functie, loon, leeftijd, anciëntiteit, opleidingsniveau, evaluatie,... loon verlagen kan toch ook niet ?
loon verlagen kan nooit, tenzij met uitdrukkelijke toestemming van de werknemer. Bovendien heb je expliciet een verschil in gereden kilometers gegeven, wat het imho zelfs logisch maakt.
Qua verlies / nadeel : ook al is het niet quantificeerbaar, het is toch een nadeel als je langer met dezelfde wagen moet rijden ?
het is "lastig", maar niet noodzakelijk een nadeel tegenover wat contractueel bepaald was, gezien je het net niet bepaald hebt. Vind je iets belangrijks, dan zet je het in je arbeidsovereenkomst. Zoniet, heb je geen (juridisch) "recht" van klagen.