SMS - woning verlaten

Loria
Topic Starter

Re: SMS - woning verlaten

#91 , 14 mei 2016 00:02

Bedankt,

intussen advocaat geraadpleegd en die was heel duidelijk: dit is een gewonnen zaak in kort geding. Nu leek die mens me wel vrij betrouwbaar, maar ik zou toch wel eens hier willen polsen naar de slaagkansen. Hij zou huurcontractbreuk ( van geregistreerd contract) pleiten en sprak van 18 maanden huur als schadevergoeding. Daarenboven is de verkoop van de goederen heling. Er zijn volgens hem met die sms'en en online verkoop meer dan voldoende bewijs.

Nu kan het versturen van een sms in principe betwistbaar zijn? Ik veronderstel dat het nummer van de verhuurder is en hij geen gebruik maakt van andermans telefoon.

Zo'n kort geding, hoe lang duurt dat gemiddeld?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#92 , 14 mei 2016 10:39

Die SMS kan betwist worden. Er is altijd de mogelijkheid dat de verhuurder die sms niet heeft verstuurd. Aan u dan om te bewijzen dat dat wel zo is. Dat lijkt me lastig als de verhuurder betwist dat hij deze sms heeft verstuurd.

Loria
Topic Starter

#93 , 14 mei 2016 10:49

Er waren meerdere sms'en omtrent hetzelfde onderwerp waar een buitenstaander weinig af weet. Op basis hiervan moest de huurder vertrekken ( onwettelijk) en werd de inboedel op tweedehandssites gezet. Als die dan zou verklaren: ik heb dat niet verstuurd en iemand anders is er binnengeglipt om me een hak te zetten, zou dat nog geloofwaardig overkomen?

Reclame

Jackrussell

#94 , 14 mei 2016 13:38

Het gaat er niet om of zijn verklaring geloofwaardig overkomt. Dat is het omdraaien van de bewijslast. Hij moet niet bewijzen dat hij die sms niet heeft verstuurd. U moet bewijzen dat hij die sms wel heeft verstuurd.

Loria
Topic Starter

#95 , 14 mei 2016 14:12

Wat is de werkwijze van een advocaat om dit te bewijzen?

sloeberken

#96 , 14 mei 2016 14:52

Zo gaan we een gans dagblad vol krijgen, er is u al meermaals aangeraden een advocaat te raadplegen, deze kan alle stukken inkijken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Loria
Topic Starter

#97 , 14 mei 2016 15:48

Dat heb ik gisteren geschreven dat we advocaat hebben geraadpleegd en de voornaamste bewijslast zijn sms'en. Ik vraag me alleen af als de verzender ervan zegt: iemand heeft mijn gsm even genomen en dit verstuurd als grap bijvoorbeeld. De inhoud van de sms'en waren duidelijk van iemand die iets verhuurt en zonder enige recht zijn huurder op straat zet. Die verhuurder ( die er zelf woont) ziet zijn huurder vertrekken zonder kans haar spullen mee te nemen en start dan een online handeltje van de inboedel en bevestigt dat ook in een sms.

sloeberken

#98 , 14 mei 2016 18:00

Heeft u advocaat u daar geen antwoord op gegeven.

KJ86

#99 , 14 mei 2016 20:34

Dat heb ik gisteren geschreven dat we advocaat hebben geraadpleegd en de voornaamste bewijslast zijn sms'en. Ik vraag me alleen af als de verzender ervan zegt: iemand heeft mijn gsm even genomen en dit verstuurd als grap bijvoorbeeld. De inhoud van de sms'en waren duidelijk van iemand die iets verhuurt en zonder enige recht zijn huurder op straat zet. Die verhuurder ( die er zelf woont) ziet zijn huurder vertrekken zonder kans haar spullen mee te nemen en start dan een online handeltje van de inboedel en bevestigt dat ook in een sms.

Het probleem is niet de SMS'en maar het feit dat uw zus met alles akkoord is gegaan. Ik woon ook in een huis, niemand kan mij uit mijn huis dwingen en mijn inboedel dan ook noch eens online verkopen. Mensen die dat proberen worden onmiddellijk meegenomen door de politie. Het verhaal dat u hier deelt, lijkt mij ongeloofwaardig.
Uw zus is mogelijk een fantast die de feiten verdraait of ze is een slachtoffer van zaken die correctioneel bestraft moeten worden. Als het verhaal van uw zus klopt dan heeft de verhuurder zich schuldig gemaakt aan diefstal met als verzwarende factor bedreiging. Ernstige gangsterpraktijken met het risico op enkele jaren gevangenisstraf. Aangifte bij de politie volstaat om dat soort problemen op te lossen.
Vooraleer je naar de politie loopt, moet je eerst het volgende afvragen.
Zou het niet kunnen dat uw zus haar huur niet kon betalen, het pand verlaten heeft en de verhuurder voor de achterstand heeft proberen te compenseren door haar meubelen en waarborg achter te laten.

Loria
Topic Starter

#100 , 15 mei 2016 03:11

Neen, ik volg het op de voet en er is betaald. Maar wat u daar op het einde schrijft, lijkt me toch wel vreemd. Verhuurders hebben dus het recht om de inboedel van iemand te verkopen als die vertrekt ( ook al is die onder zware dreigementen het huis uitgezet)? Ik dacht dat je nooit dat recht had en in het beste geval, met akkoord van een vrederechter iets door een gemeentecontainer mocht laten ophalen?
De politie vond het ook een "fantastisch" verhaal en wilde eigenlijk na twee zinnen al niets meer doen nog voor ze iets van bewijzen hadden gezien.
Ik hoop dat het in dat geval een betere optie is om een advocaat te nemen.
We zijn samen naar de huurdersbond geweest en die hebben wel de tijd genomen om de hele zaak rustig te bekijken en vonden het ook een schandaal.
Ik weet niet of het politiek correct is dit hier te vermelden, maar die huisbaas is een allochtoon die in zijn online winkeltje nog meer "verdachte" dingen verkoopt. Auto's ( en niet 1), luxehorloges,...en steeds aan een prijs die toch wel wat verdacht lijkt.

chantika

#101 , 15 mei 2016 07:12

Ik zeg niet dat het bij je zus zo is. Maar wat moet er gebeuren als een huurder mondeling verklaard de woning te verlaten? Als de huurde na een huurachterstand een onderlinge overeenkomst met de verhuurder afsluit. De woning verlaat , de sleutel in de brievenbus achterlaat en de rommel laat staan? En nee het is niet correct de afkomst of zelfs de nationaliteit van de verhuurder te vermelden. Ook de bezigheden van de verhuurder doen niets ter zake.

Loria
Topic Starter

#102 , 15 mei 2016 11:19

Er is nergens voor wederzijds akkoord getekend. Het was gewoon van: "buiten" omdat zij de wetgeving niet kennen. Die SMS'en zijn de grootste troef daarin. Het zijn bevelen en dreigementen. Van als je niet weg bent, dan gooien we alles van je weg en zal je wat meemaken.

sloeberken

#103 , 15 mei 2016 11:46

Als je op alle bedreigingen in leven moet ingaan, dan zullen er nog veel teleurstellingen volgen. Hier had ze nooit mogen op ingaan.

Loria
Topic Starter

#104 , 15 mei 2016 12:10

Feit is dat ze pogen om op onrechtmatige wijze iemand op straat te zetten. Die SMS is daar een bewijs van, maar er schuilt natuurlijk ook nog een ander resem zaken achter. Als je een bende turken aan je deur krijgt die zeggen: vertrek nu of je gaat wat meemaken, dan kan je inderdaad rustig blijven zitten ( wonen paar familieleden in dat gebouw) en doen alsof er niets is. Ze is nadien naar de politie gegaan die de zaak niet serieus namen.
Ze heeft dan zelf via huurdersbond documenten willen laten ondertekenen voor wederzijds akkoord om alles stop te zetten, sleuteloverhandiging,....maar die lui weigerden steeds. Tuurlijk zijn er al pogingen gedaan om iets aan de situatie te doen, eerst zonder advocaat, maar nu is de tijd duidelijk gekomen om het met te doen. Als je constant in angst leeft, dan ga je vluchten. Tuurlijk had ze kunnen blijven, de vraag is alleen of ze het had overleefd. Tuurlijk zou die lui bot vangen bij het vredegerecht. Daarom blijven ze er ook weg.

sabrinad

#105 , 20 mei 2016 00:48

Tegen verhuurders kan je nooit iets beginnen, die krijgen altijd gelijk.

Terug naar “Huren”