Erfenis Thailand en cambodja

Isabelle66
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Erfenis Thailand en cambodja

#1 , 24 jul 2016 20:00

Mijn ex Peter en ik hebben samen een dochter Anja. Anja draagt mijn familienaam. Peter heeft een aantal eigendommen in Thailand en geld op een rekening staan in Cambodja. Waar de Belgische staat natuurlijk niks van weet. Nu vraagt Peter mij om de familienaam van onze dochter te laten veranderen naar zijn naam omdat ze anders geen enkel recht heeft op een erfenis van hem. Klopt dit? Is het niet op een andere manier op te lossen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 24 jul 2016 21:21

Dit betreft erfeniswetten in Cambodja en Thailand.

Hier heeft een kind dat erkend werd door de vader, maar moeder's naam draagt, gewoon evenveel erfenisrechten als een kind dat vader's naam draagt .

patjebrussel

#3 , 30 jul 2016 18:33

Peter zal niet zoveel eigendom hebben in Thailand, daar gelden immers andere regels en wetten voor de vreemdeling. En als Peter in TH woont, hoeft de Belgische staat daar niks van te weten, en anders eigenlijk ook niet als er geen inkomsten zijn.

Reclame

ChristophePaus
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jul 2016 23:06

Voor zover ik weet, kan je in Thailand om het even wie aanduiden als erfgenaam.
En in Thailand kan je als vreemdeling wel onbeperkt eigendom hebben. Uitzondering is grondeigendom. Dat is maximaal 49 %. Zolang in een thais condominium niet meer dan 49% toebehoort aan vreemdelingen, kan je als buitenlander onbeperkt eigendom bezitten.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”