Ik verdien momenteel 1687€ bruto, minus de belastingen en daarbij een forfaitaire onkostenvergoeding van 100€ en transportvergoeding bijgeteld, hou ik ongeveer 1550 over.
Ze willen mijn brutoloon optrekken naar 2100€en de forfaitaire onkostenvergoeding laten vallen. Volgens hen zou ik ongeveer 1600€ overhouden.
Wanneer ik echter de berekening maak op jobat of iets dergelijks, blijft er echter 1530 ofzo over... Daarbij mijn transportvergoeding opgeteld zal ik niet veel meer hebben dan ik nu verdien. Een bijkomend nadeel is dat ik elke dag een half uur onbetaalde pauze er bij moet nemen.
Mijn vraag is hoe dit kan? In wezen krijg ik een opslag van ongeveer 450 euro, maar mijn nettoloon stijgt nauwelijks. OK, die forfait van 100 krijg ik niet meer, maar dan nog. Ze zeggen wel dat het interessant is, maar ja, je werkgever gaat natuurlijk eerst zorgen dat zijn eigen zakken gevuld blijven hé

De reden die ik krijg is dat ze sociale controle hebben gekregen en dat zo'n forfait van 100€niet mag. Daarnaast willen ze Y ook volledig assimileren in X en kan dat niet zolang er nog werknemers onder contract staan bij Y.
Hieronder een voorbeeld van mijn loonbrief