Ongeldige parkeerboete Gent

yannickg
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ongeldige parkeerboete Gent

#1 , 26 sep 2016 17:30

Beste,

laatst kreeg ik een parkeerboete te Gent tijdens de periode dat het contract, met het parkeerbedrijf waarmee de stad samenwerkte, verbroken was.
De uitgeschreven parkeerboetes zouden dus niet wettig zijn.

Ik betaalde de parkeerboete van 30EUR, met een boete voor late betaling van 20EUR.
Kan ik het volledige bedrag van 50EUR terugvorderen? En op welke manier moet ik dit doen?

dank bij voorbaat
Met vriendelijke groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 26 sep 2016 18:21

Ik meen een dag later gelezen te hebben dat dit onzin was. Enfin, vraag is of u voor 30 of 50 euro een lange procedure wil beginnen?

yannickg
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2016 21:37

@LeenW, bedankt voor het antwoord :) Toen ik naar de dienst mobiliteit van de stad Gent telefoneerde, leken zij nochtans op de hoogte van de situatie. Zij kunnen natuurlijk ook verkeerd zijn ingelicht geweest. In ieder geval, een lange procedure is het mij inderdaad niet waard. Ik zocht online naar een groepsvordering maar kon niks vinden. Jammer maar helaas, dan zal het hierbij blijven vrees ik.

Reclame

Terug naar “Andere”