ik stel mij de vraag of ik 'verplicht' ben om mij bij een gerechtelijke V&V te laten bijstaan door een advocaat.
Ik meen hier ergens op het forum gelezen te hebben (Poene?) dat de notaris wel zou zeggen wat er van de erfgenaam verwacht wordt om voor te brengen (of heb ik dat verkeerd begrepen?). De notaris gaat uiteraard niet het werk, dat de adv normaal gezien doet, doen voor de erfgenaam. Maar zegt de notaris bvb niet: ik verwacht tegen die datum uw standpunt mbt bvb de beneficiaire aanvaarding en dan heeft u zoveel dagen en dan verwacht ik uw replieknota. dat wordt toch allemaal bepaald in de PV van opening van werkzaamheden, neem ik aan? Stel men is niet akkoord met het voorstel van de notaris, dan volgt er, dacht ik, PV van beweringen en zwarigheden... Ik zou denken dat de notaris de regie in handen heeft en dat die kan gevolgd worden zonder bijstand van een advocaat? Ik heb op inhoudelijk vlak niet echt een adv nodig, denk ik, wel op het vlak van procedure. Ik vraag mij af in hoeverre een adv de procedure meer zal sturen dan de notaris zelf?
(ik moet wel rekening houden met het feit dat er quasi zeker hoger beroep zal volgen. Geen idee of ik dat dan 'alleen' kan, maar dan kan ik dan nog beroep doen op een adv, lijkt mij?
Of zie ik het allemaal te rooskleurig? Dank voor mogelijke informatie!