Sommige zaken zijn niet zwart wit, zoals ik al zei: een etentje organiseren onder collega's: via privé-mail of via mail van het werk? Dit is maar één voorbeeldje...Heb zopas even de CAO 81 gelezen, maar persoonlijk vind ik het zeer raar dat men het email adres van het werk gebruikt in plaats van hun persoonlijke mailadres.
Idem hier. E-mail gekoppeld aan dit forum (en een aantal andere fora) is een hotmail adres (spam-vanger). Voor belangrijke persoonlijke mail (goede vrienden, familie, bankzaken, paypal, school van de kinderen, etc...) heb ik een ander e-mail adres. En dan heb ik ook nog mijn mail-adres van het werk. Maar via dit laatste adres heb ik bijvoorbeeld ook nog contact met ex-collega's, vroegere leveranciers waar ik nog een goede relatie mee heb, en zoals gezegd stuurt mijn vriendin ook dringende mails naar dit adres als ik telefonisch niet bereikbaar ben. Niets mis mee, denk ik.Het mail adres die ik hier op dit forum gebruik dient enkel en alleen voor de omgang op het internet, ik heb dan ook nog een privé mail adres.
Eerder de 20e. Ik denk niet dat ze al van computers gehoord hebben in de 19e eeuw ., ben misschien nog van de 19 de eeuw zeker?
Beetje een loos argument. Misschien is de TS net op zijn privacy gesteld en gooit hij helemaal niets te grabbel op het internet. Heeft verder ook geen belang. Het is niet omdat de TS héél zijn privéleven op een blog zet, dat zijn werkgever zomaar in zijn oude mailbox mag gaan snuffelen...Iedereen staat op zijn privé maar gooit wel alles te grabbel op en via het internet.
??? Hoe zie je dat gebeuren? [email protected] werkt nu bij delhaize? Tenzij je werknemer bent bij bijvoorbeeld Telenet, en je daar [email protected] toegewezen gekregen hebt, kan ik je misschien volgen dat je recht hebt op dit e-mail adres als je thuis ook telenet als provider hebt. Maar een bedrijf dat zijn naam registreerd en er mailboxen aanhangt, kan je niet als "provider" beschouwen. Daarvoor doet het net iets te weing van de zaken die een echte provider doet.dan is er nog de vraag indien werkgever zich opstelt als internet provider door het ter beschikking van een e-mail adres en je wisselt van provider/werkgever moet het e-mail adres overgedragen worden.
Ik zou niet weten hoe je één e-mail adres met een bepaalde domainnaam kan overdragen. Technisch volgens mij NIET mogelijk. Idem als je je internet abonnement bij je provider opzegt. Als je bijvoorbeeld [email protected] hebt, en naar proximus gaat, zal je uw oud e-mail adres niet kunnen meenemen. Je zal het over het algemeen nog enkele maanden kunnen accessen, maar daarna ben je dit kwijt.technisch mogelijk maar mag je dat verwachten van een werkgever met een beperkte mailserver.
Dat kan perfect. Veel werkgevers staan toe dat werknemers eens een mailtje sturen naar hun vrouw om de kleinen op te halen en niet te vergeten om brood te halen... Bovendien vakbond gerelateerd werk voor afgevaardigden is ook werkgerelateerd.Heb zopas even de CAO 81 gelezen, maar persoonlijk vind ik het zeer raar dat men het email adres van het werk gebruikt in plaats van hun persoonlijke mailadres.
Daar heb ik geen zicht op.Het mail adres die ik hier op dit forum gebruik dient enkel en alleen voor de omgang op het internet, ik heb dan ook nog een privé mail adres, ben misschien nog van de 19 de eeuw zeker?
Heeft op zich niks met dit onderwerp te maken, maar zolang je zelf de keuze hebt wat je wel of niet op internet zet of openbaar maakt zie ik het probleem niet.Iedereen staat op zijn privé maar gooit wel alles te grabbel op en via het internet.
Ik zie ook niet in waarom je het recht zou moeten hebben om het domeingedeelte in je email adres zou mogen claimen. Dat is eigendom van het bedrijf.Ik zou niet weten hoe je één e-mail adres met een bepaalde domainnaam kan overdragen. Technisch volgens mij NIET mogelijk. Idem als je je internet abonnement bij je provider opzegt. Als je bijvoorbeeld [email protected] hebt, en naar proximus gaat, zal je uw oud e-mail adres niet kunnen meenemen. Je zal het over het algemeen nog enkele maanden kunnen accessen, maar daarna ben je dit kwijt.technisch mogelijk maar mag je dat verwachten van een werkgever met een beperkte mailserver.
M.b.t. private email:Juridische basis? Zoals hierboven al geschreven : zelfs briefgeheim houdt op bij de brievenbus aan de voordeur.Briefgeheim wordt ook beschouwd van toepassing m.b.t. private email.
EHRM gooit het hier op een hoopje en maakt er een potje van.
dat zou dan heel dom zijn van de werkgeverhij zou zelfs kunnen antwoorden alsof ik daar nog werk.