#27 , 23 mei 2017 15:46
Als je hierop ingaat, dan heb je:
- nadeel: geen opzeggingsvergoeding, geen mogelijkheid tot stempelen
- voordeel: naar buiten toe geen ontslag om dringende reden
Ik vind de laatste zin "doorsturen van deze informatie" nog wat beperkt. Bedoeling is dat er evenmin mededelingen worden gedaan door de werkgever, noch op eigen initiatief, noch op vraag van anderen. Op vraag van anderen zou de werkgever moeten antwoorden dat de overeenkomst in onderlinge overeenstemming is beëindigd.
Ik zou ook nog wel laten toevoegen dat je nota neemt van dit standpunt van de werkgever zonder dit standpunt of de motivering daartoe te onderschrijven.
Ik weet ook niet waarom je zelfs 2 overeenkomsten + nog een onderhands biljet zou moeten tekenen. Drie documenten dus in totaal?
Eén document moet volstaan; ik zie geen meerwaarde in 3 documenten, zeker niet in je voordeel. Document 2 geldt wellicht als tegenbrief - daar kan ik eventueel nog inkomen.
Misschien hierboven al ergens vermeld, maar: heeft je werkgever ook tijdig (= binnen 3 werkdagen (en zaterdag is hier ook een werkdag) na mededeling ontslag om dringende reden) en aangetekend dit ontslag om dringende reden bevestigd met opgave van reden(en)?
Hij kan dit vandaag nog sturen (laatste dag) op basis van 19/05 in de dading; anders heeft de werkgever hier een probleem.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.