Ik had het ticket ook niet meer omdat ik mijn parkeertijd had verlengd via een SMS verstuurd van de GSM van de vrienden waar ik op bezoek was van 14:43 naar 18:43
In de meeste gemeenten moet je je voertuig, als de parkeertijd verstreken is, terug in het verkeer brengen.
Zie wat ik zei: dat is mogelijks een betwistbaar feit, maar doet niets ter zake in deze zaak aangezien de retributie al uitgeschreven was voor de eerste parkeertijd.Ik had het ticket ook niet meer omdat ik mijn parkeertijd had verlengd via een SMS verstuurd van de GSM van de vrienden waar ik op bezoek was van 14:43 naar 18:43
In de meeste gemeenten moet je je voertuig, als de parkeertijd verstreken is, terug in het verkeer brengen.
Door de feiten te vertellen aan de rechter. De eiser doet het zegje, waarna jij kunt verweren waarom jij het zo gedaan hebt (in dit geval: uitleggen waarom je de retributie niet betaald hebt: zeggen dat je een geldig parkeerticket had, en dit is ook zo te zien op het bewijsstuk dat de eiser aanvoert. Het feit dat het parkeerticket niet duidelijk is op de foto, is niet jouw probleem, aangezien de eiser moet bewijzen. Dit mag je zo zeggen aan de rechter).Nog een vraag. Als ik zelf niet kan getuigen als verweerder. Wat kan ik dan wel zelf doen ? Ik zou de rechter gewoon willen duidelijk maken wat de feiten waren (dat ik een ticket kocht en dat het op het dashbord lag) en dat ik de waarheid spreek. Op welke manier kan ik als verweerder de feiten geven zoals ze zijn ?
Een vrederechter is er in de eerste plaats op de vrede tussen 2 burgerlijke partijen te bewaren, en is er dus om te luisteren (en nadien een vonnis te vellen).Ik drijf deze zaak door omdat ik de praktijken van VINCI PARK BELGIUM NV (vandaag INDIGO INFRA BELGIUM NV) en die deurwaarder absoluut onaanvaardbaar vind. Men gaat er bij voorbaat vanuit dat je in fout bent en doet geen moeite om te luisteren. Ik hoop dat de vrederechter wel zal luisteren.
Bedankt.
https://www.senate.be/www/?MIval=/consu ... R=&LANG=nlDe vrederechter is toch niet bevoegd in geschillen retributies, deze vallen niet onder art 569,32 GW.
Waardoor? Indien slecht gedrukt is het niet uw fout, als het ticket gedeeltelijk bedekt was door iets anders wel. Of was de foto onduidelijk, bv door reflectie of een vlieg op de lens?
Wel is het ticket op de foto niet leesbaar.
Zie wat ik zei: dat is mogelijks een betwistbaar feit, maar doet niets ter zake in deze zaak aangezien de retributie al uitgeschreven was voor de eerste parkeertijd.Ik had het ticket ook niet meer omdat ik mijn parkeertijd had verlengd via een SMS verstuurd van de GSM van de vrienden waar ik op bezoek was van 14:43 naar 18:43
Zolang we trouwens niet weten in welke gemeente dit is, kunnen wij niet oordelen of de verlenging geldig zou zijn, maar dan zou TS nog steeds niet in fout geweest zijn op het moment van de retributie.
En waarom zou je in een parkeergarage niet mogen verlengen?Als TS in zijn verweer aan de vrederechter zegt dat hij zijn ticket verlengt heeft, dan heeft hij het wel aan zijn fles.