het probleem is mijn wagen weegt bijna 3 ton en ik zou dan met mijn huidige rijbewijs geen aanhangwagen van 750kg meer mogen trekken.
TS zijn gezamenlijk MTM is meer dan 3500 kg, daar heb je rijbewijs B + 96 voor nodig.met een voertuig van de categorie B en een aanhangwagen met een MTM van méér dan 750 kg, op voorwaarde dat de MTM van het samenstel niet méér dan 3.500 kg bedraagt.
Lees beide quotes nog eens goed door.het probleem is mijn wagen weegt bijna 3 ton en ik zou dan met mijn huidige rijbewijs geen aanhangwagen van 750kg meer mogen trekken.TS zijn gezamenlijk MTM is meer dan 3500 kg, daar heb je rijbewijs B + 96 voor nodig.met een voertuig van de categorie B en een aanhangwagen met een MTM van méér dan 750 kg, op voorwaarde dat de MTM van het samenstel niet méér dan 3.500 kg bedraagt.
TS vraagt of dit kan met rijbewijs BHet rijbewijs B laat toe te rijden:
* met een voertuig van de categorie B en een aanhangwagen met een Maximaal Toegelaten Massa (M.T.M.) tot maximaal 750 kg.
* met een voertuig van de categorie B en een aanhangwagen met een MTM van méér dan 750 kg, op voorwaarde dat de MTM van het samenstel niet méér dan 3.500 kg bedraagt.
Het rijbewijs B, met code 96 laat toe te rijden:
* met een voertuig van de categorie B en een aanhangwagen met een MTM van meer dan 750 kg, waarbij de M.T.M van het samenstel meer dan 3,5T, maar maximaal 4250 kg bedraagt.
Zolang je aanhangwagen niet meer dan 750kg weegt, mag je deze trekken met een rijbewijs B, ongeacht de totale MTM.TS vraagt of dit kan met rijbewijs BHet rijbewijs B laat toe te rijden:
* met een voertuig van de categorie B en een aanhangwagen met een Maximaal Toegelaten Massa (M.T.M.) tot maximaal 750 kg.
* met een voertuig van de categorie B en een aanhangwagen met een MTM van méér dan 750 kg, op voorwaarde dat de MTM van het samenstel niet méér dan 3.500 kg bedraagt.
Het rijbewijs B, met code 96 laat toe te rijden:
* met een voertuig van de categorie B en een aanhangwagen met een MTM van meer dan 750 kg, waarbij de M.T.M van het samenstel meer dan 3,5T, maar maximaal 4250 kg bedraagt.
Zijn wagen weegt 3000kg en aanhangwagen 750kg, dit is toch meer dan 3500 MTM.
Als de MTM 750kg is dan is dat tarra + lading.Inzake het rijbewijs telt de MTM trouwens, niet hoe zwaar geladen.
Het af te leggen praktijkexamen is identiek hetzelfde voor de code 96 als voor rijbewijs B+E. Het mogelijke opleidingstraject is hetzelfde, en het af te leggen examen is ook hetzelfde. Er is enkel een verschil qua voorwaarden waaraan de combinatie waarmee examen afgelegd wordt, moet voldoen. Al is zelfs daar een overlapping.Je zal een examen moeten afleggen om u rijbewijs B + 96 te behalen. Vroeger had je daarvoor een BE nodig, de B+96 is een versoepeling zodat je niet het complete BE rijbewijs hoeft te halen.