Door weg te rijden heeft TS zich willen onttrekken om de schade te vergoeden, dat heet vluchtmisdrijf.In het gerechtelijk arrondisement waarmee ik gekend ben is dit geen verkeersongeval gezien de voertuigen zich niet in het verkeer bevonden. Geen verkeersongeval is dus ook geen vluchtmisdrijf.
Dit wordt dan behandelt als een onopzettelijke beschadiging en dus een burgerlijke zaak
Ondanks mijn zeer kleine kennis van taal denk ik dat er nog oorzaken zijn van vluchtmisdrijf !!Vluchtmisdrijf is een verzwarende omstandigheid bij een ongeval. Als er geen ongeval is kan er ook geen vluchtmisdrijf zijn
Hierbij de wettelijke bepaling. TS was al geen bestuurder op het moment van het ongeval dus 1° kan al niet. Het hangt dus af van hoe men verkeersongeval invultHoofdstuk IV : Vluchtmisdrijf
Artikel 33
§ 1. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot zes maanden en met geldboete van 200 euro tot 2.000 euro of met een van die straffen alleen wordt gestraft:
1° elke bestuurder van een voertuig of van een dier die, wetend dat dit voertuig of dit dier oorzaak van, dan wel aanleiding tot een ongeval op een openbare plaats is geweest,
2° hij die wetend dat hij zelf oorzaak van, dan wel aanleiding tot een verkeersongeval op een openbare plaats is geweest,
...de vlucht neemt om zich aan de dienstige vaststellingen te onttrekken, zelfs wanneer het ongeval niet aan zijn schuld te wijten is.
Je moet niet noodzakelijk bestuurder zijn. Dat blijkt uit de rechtsptraak en nog meer uit 2° in uw eigen citaat!!!Hierbij de wettelijke bepaling. TS was al geen bestuurder op het moment van het ongeval dus 1° kan al niet. Het hangt dus af van hoe men verkeersongeval invultHoofdstuk IV : Vluchtmisdrijf
Artikel 33
§ 1. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot zes maanden en met geldboete van 200 euro tot 2.000 euro of met een van die straffen alleen wordt gestraft:
1° elke bestuurder van een voertuig of van een dier die, wetend dat dit voertuig of dit dier oorzaak van, dan wel aanleiding tot een ongeval op een openbare plaats is geweest,
2° hij die wetend dat hij zelf oorzaak van, dan wel aanleiding tot een verkeersongeval op een openbare plaats is geweest,
...de vlucht neemt om zich aan de dienstige vaststellingen te onttrekken, zelfs wanneer het ongeval niet aan zijn schuld te wijten is.
Ja dat is juist wat ik zeg en waarom Likes het verkeerd voor heeft. Men moet op ogenblik van het ongeval niet noodzakelijk het stuur in handen hebben....En waarom zou 2 niet van toepassing zijn.