Herlees mijn antwoorden eens met aandacht.Maar wat als stedebouw dan niet de daartoe noodzakelijke situatieplannen kan aanleveren ??
En men telkens met een kluitje i het riet wordt gestuurd?
Naar bestendige deputatie???
Dat is naast de kwestie:Trouwens in de basisakte staat vermeld dat privativen mogen samengevoegd worden zolang de quotiteiten niet veranderen wat het geval is!
Mijn antwoord was dat ze van de wijziging geen plan gaan terugvinden bij Stedenbouw, net omdat die wijziging nooit is doorgegeven.Bovenstaande antwoorden zijn nogal kort door de bocht: het wijzigen van het aantal woongelegenheden op zich is pas vergunningsplichtig sinds 2000. Voor het wijzigen (splitsen, samenvoegen...) van dergelijke woongelegenheden voor deze datum moet er nagegaan worden of er hiermee werken gepaard gingen die op zich vergunningsplichtig waren.
Dergelijke zaken gebeurden vroeger frequent en niet zelden wordt een regularisatie geëist door deze of gene notaris terwijl dit in wezen dus zeker niet altijd hoeft.
OK. Misverstand. Er kan inderdaad verkocht worden zonder regularisatie.Dit sloeg uiteraard op de al dan niet noodzakelijkheid van een regularisatie, over iets anders heb ik het in mijn bijdrage niet gehad.
Het werd nooit aangegeven. Er is dus niets.Bij mijn weten niet alleen de plannen - op dat plan zal een stempel handtekening en datum en dossiernr staan dat verwijst naar de college / gemeenteraadsbeslissing. Dus moet zo terug te vinden zijn - zeker op naam.