..AAN ALLE EERLIJKE VADERS, laat u niet doen....blijf vechten voor uw kinderen, ik begrijp niet hoe sommige moeders allleen maar aan geld kunnen denken en het ergste van alles daarvoor hun kinderen gebruiken...
Hier heb je de val waarin je kinderen en U verkeren en op een pijnlijke en duidelijke manier omschreven.
Het blijven strijden is wel erg nobel en naar mijn gevoel het beste. Maar helaas wel zowat het slechtste wat je kan hebben voor de kinderen, maar ook voor jezelf. Zonder hulp van derde blijft men maar al te vaak in een visceuze cirkel van frustratie waarbij het conflict tussen de ouders langdurig wordt.
De scheidingskinderen komen knel te zitten tussen hun twee ouders, wat toch ernstige gevolgen met zich meebrengt, daar twijfelt men niet meer aan, men weet het !
Probleem is dat justitie er niet in slaagt om deze ouders een goed kader, (hulp) aan te bieden met gevolg dat ouders in veel te veel situaties als kat en hond tegen elkaar worden opgezet zodat de advocaten pleiten "mijn client is de beste ouder". Dat is alles behalve het belang van het kind voorop stellen. Veel geld vloeit weg van het kind, frustratie allom en de ouder die de boel frustreerd wordt meer dan eens gehonoreerd. Weg met die praktijken !!!!
Men weet zulke zaken wel, maar advocaten verdienen in dit soort zaken daar dik hun brood mee. De tradities in het gerechtelijk apparaat zijn diep geworteld en men slaagt er niet in zich als dienstverlening op te stellen. De magistratuur wil boven op de bevolking gaan staan, en die machtspositie willen ze niet afstaan. Jammer, want het is wel degelijk een gepros, gesmos gesukkel en getaffel omdat in hun beleid geen sturing zit. De eilanden van justitie zijn blijkbaar niet in staat om goed samen te werken, vb. de burgerrechter en de strafrechter. Hier zijn kinderen het slachtoffer, en nogmaals onderschat die gevolgen niet!!
Een kind slaan dat het blauwe plekken heeft hoort niet en men dient de situatie aan te pakken. Maar is het niet erger dat je kind... vroeger stopt met school, verhoogt risico verslaaft te worden, misdrijven gaat plegen, etc.
Vandaag was er wat aandacht op radio 1 in Nederland over scheidingsproblematiek en kinderen. Je kan het intervieuw beluisteren (+/- 7min)
http://www.f4j.be/audio/090302_Radio1NL ... iding_.mp3
Waarom er nog geen procureur des Konings veroordeeld is omdat hij/zij zoveel zaken laten aanmodderen is mij een raadsel. Maar laat 1 ding duidelijk zijn. Magistraten zijn in dit domein van het recht machtmisbruikers die hun eigen gelijk laten primeren. Dit is schandelijk!!! Zie ook de toppic "Debateer mee"
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=11084
Toch mogen we niet uit het oog verliezen dat vaders er ook wat van kunnen als ze in een soortgelijke "gunstige" positie terrecht zijn gekomen waarbij ze de kinderen als hun eigendom aanzien en de boel frustreren.
RR