haha sorry, dat is helemaal niet de bedoeling.Zoals te verwachten: het gaat niet enkel om konijntjes... Maar bon, je bent het topic ondertussen wel aan het kapen. Als je jurdische raad wenst voor uw probleem, kan je beter een eigen topic starten, denk ik.
Maar de topicstarter heeft hier denk ik wel iets aan: het is inderdaad volgens de wet niet verboden. Maar het kan heel vreemd uitdraaien als de huurbaas het in zijn kop krijgt om hier verder mee te gaan. Ik ben er van overtuigd dat je dit uiteindelijk wel wint, maar... het is geen fijne weg. Ik ben er ook van overtuigd dat ik gewoon pech heb gehad en dat dit in de meeste gevallen geen probleem is (die clausule wordt heel vaak standaard in een contract gestoken. Het kan zelfs zijn dat uw huurbaas helemaal geen probleem heeft met het feit dat je een hond neemt).
je hebt in mijn ogen 2 opties:
1. speel open kaart. Vraag aan je huurbaas of hij er problemen mee heeft. in het geval dat hij zegt doe maar, laat dit dan wel uitdrukkelijk op papier zetten!
2. Doe het gewoon en zwijg in alle talen. Zorg dat het beestje geen overlast bezorgd en de kans is groot dat uw huisbaas het niet eens te weten komt.