Dag allemaal,
Deze post is niet zozeer voor een probleem, maar eerder om het te voorkomen.
De situatie is als volgt: Ik heb iets minder dan een jaar gehuurd. Nu, omwille van problemen omtrent huisdieren zijn we bij het vredegerecht beland en daar is uiteindelijk (na veel getrek en gesleur) uit de bus gekomen dat we het contract minnelijk beindigen.
Natuurlijk is de relatie met de verhuurder ondertussen zo zuur als het maar zijn kan. Hierdoor ben ik er ook vrij zeker van dat hij ons nog een laatste hak zal willen proberen te zetten bij het opleveren van het appartement. Ik durf er vergif op in te nemen dat hij de waarborg niet zal willen vrijgeven.
Vandaar dat hier preventief al eens mijn licht ga opsteken: hebben jullie tips om dit te voorkomen?
Wat ga ik sowieso al zelf in handen nemen?
- Papieren overdracht water / energie. Die neem ik mee en zal ik zelf wel opsturen.
- Hij heeft nog een werkplaats achter waar hij stroom krijgt via mijn meter. Op de papieren van de overdracht van de energie wil ik dat zijn verbruik er vanaf getrokken wordt.
- ik teken niks waarop staat dat hij waarborg in houdt.
- ik heb zelf de sloten vervangen. Ik steek de originele sloten er pas terug in als hij de waarborg vrij heeft gegeven (of iets tekent waarop staat dat hij dit vrij geeft. Bestaat hier een modelformulier voor?)
- ik laat mijn post de komende 6 maanden doorsturen naar mijn nieuw adres.
- als laatste zorgen we er natuurlijk voor dat we het appartement in een deftige staat achterlaten.