Onze huurder heeft momenteel een achterstand van 3 maand onbetaalde huur.
Meerdere beloftes werden niet gehouden.
Nog aan toevoegen dat hij momenteel werkloos is en zijn vrouw niet werkt. Zij zorgt voor de 2 kleine kinderen.
Er is ook sprake van budgetbeheer. Want sinds enkele maanden is er sprake van een advocaat die de huur 'moet' betalen.
Helaas zolang er geen geld op de rekening komt kan ook de advocaat weinig doen.
Tot op heden heb ik nog geen aangetekend schrijven verzonden. Wat ik nu wel van plan ben..maar wil dit wel juist doen vandaar dit bericht.
In de huurovereenkomst afgesloten voor een duur van negen jaar vanaf 1 mei 2016. Huurprijs 725/maand te betalen vooà de vijfde van elke maand.
februari,maart en april nog niet gestort.
Vraag 1 wanneer gaat de 3de maand achterstal in? vanaf 5 april of vanaf het einde van de maand april...dan zitten we al in mei ...zo kan het vier maanden achterstand worden.
Vraag 2 bij opmaak van de huurovereenkomst hebben beiden (zowel man als vrouw) ondertekend. De vrouw geboren op 24/09/1198 was bij onderteken op 24/04/216 nog geen 18 jaar oud. Speelt dit een rol bij opmaak van het aangetekend schrijven?
Moet ik bijgevolg op het aangetekend schrijven beiden vermelden of enkel de man die wel meerderjarig was bij ondertekenen van overeenkomst.
Vraag 3 wat met bijkomende intresten daar staat niks van in de huurovereenkomst?
Vraag 4 Kan ik al na 3 of misschien 4 maand vragen aan de vrederechter om een einde te maken aan de huurovereenkomst?
Hartelijk dank voor jullie advies.