Korte schets:
Het gaat om het huis van mijn vriendin haar moeder:
Daar is een persoon tijdelijk komen inwonen als opvang voor haar en haar kind na een kapotte relatie. Nu heeft die persoon ook haar domicilie daar gezet. Alles is ondertussen op de klippen aan het lopen.
De persoon in kwestie slaapt niet meer op die domicilie, maar laat wel een groot deel van haar spullen daar staan en wilt de extra huissleutel niet teruggeven. Op het huurcontract staat zij niet vermeld. Ik weet niet of dit helpt.
En ja we vertrouwen het hele boeltje gewoon niet.
Hoe kunnen we de domicilie van haar daar ongedaan maken en haar spullen buiten krijgen? Alsook de sleutel terug bemachtigen? Of mogen we gewoon het slot veranderen?
PS: Ze heeft al mondeling laten weten dat ze niet van plan is te vertrekken voor eind mei (als dat al waar is). En dat we naar de extra sleutel ook kunnen fluiten...
EDIT:
Zoals ik het lees en opzoek zou de beste manier zijn om alle spullen van haar buiten te krijgen op god weet welke manier. En dan vervolgens naar gemeente gaan en een schrapping aanvragen met een wijkagent. Dit kan dan wel enkele maanden duren maar is zowat de enige optie. Klopt dit?