#4 , 02 aug 2018 15:37
Wij zijn vorig jaar overgestapt naar Telenet en na enkele maanden wilde Telenet ons ook geen factuur op papier meer sturen, ze drongen aan om enkel via mail de factuur te zenden.
Telenet weigerde ook om een overzicht van alle telefoon gesprekken met de vaste lijn te sturen samen met de factuur.
Ik heb Telenet laten weten dat we elke maand een factuur op papier wensen te ontvangen en graag een overzicht van de telefoon gesprekken zou willen krijgen samen met de factuur. We krijgen nu terug een beknopte factuur maar als we meer informatie wensen moeten we inloggen op mijn Telenet.
Overigens is de klankkwaliteit van Telenet ondermaats en veel slechter dan de klankkwaliteit die we eerder via adsl hadden; al verschillende keren gemeld maar de technieker die de lijn kwam nameten vertelde ons dat telefonie voor Telenet niet belangrijk is en dat ze dit niet willen verbeteren.
Het is duidelijk dat multinationals (Telenet is opgekocht) die bijna geen concurrenten hebben op de markt lak hebben aan de klanten, Telenet heeft bijvoorbeeld ook geen mail adres waar je als klant naar kan mailen, als je iets wil mailen moet het via inloggen op mijn Telenet en dan kan je in zo een sjabloon je tekst plaatsen.
In jouw geval zou ik eerst via mail vragen om een maandelijkse factuur te ontvangen van Proximus met opgave van alle aangerekende diensten, meestal krijg je sneller reactie als je laat vallen dat je overweegt om je abonnement op te zeggen en de ombudsman telecom op de hoogte te brengen.
Wij overwegen ook op te stappen bij Telenet, de verhouding prijs / kwaliteit is niet conform met hun reclame dat ze de beste zijn, voor ons zijn ze gebuisd.