testament

magda52
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

testament

#1 , 05 aug 2018 09:22

hallo,
mijn vader is overleden,ik ben enig kind van hem.maar is in de tijd terug gehuwd en nu heeft mijn stiefmoeder het vrucht gebruik van het huis.
waar ik medeeigenaar van ben.
stiefmoeder haat mij verschrikkelijk en doet geen enkele poging om mijn deel te geven.ze is nu 96jaar wat kan ik doen.ik kan het geld goed gebruiken
daar ik voor een grote operatie sta.
kan er iemand mij raad geven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 05 aug 2018 10:52

Schakel een notaris in. Die moet er mee voor zorgen dat de gelden die jij gaat erven al zeker op uw naam geblokkeerd worden, zoals de wet veronderstelt. Vermits zijn vrouw vruchtgebruik heeft, kan jij dat geld eigenlijk nog niet gebruiken. Tenzij je het vruchtgebruik in één keer aan haar uitbetaalt. Voor een vrouw van 96 jaar is dat 2.62 %. Dat moet dus kunnen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 aug 2018 12:44

Voor het huis, indien het de gezinswoning is/was, ligt het moeilijker omdat daarvoor de instemming van stiefmoeder noodzakelijk is.
Maar voor al de rest het nodige doen om het veilig te stellen, zoals Wanton reeds aangaf.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

wanton

#4 , 05 aug 2018 18:25

Met het huis kan ze niet weg. De Registratie zal dat afhandelen zoals de wet het aangeeft. Maar van geld en derg. , daar kan ze van zwijgen en achterhouden. Daar moet je op uw strepen staan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”