Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ...
Ik ben 4 jaar geleden vertrokken bij de moeder van mijn zoon (we waren niet gehuwd; enkel feitelijk samenwonend). Samen hadden we voor een 8000-tal euro spullen gekocht (50/50). Tijdens mijn afwezigheid (ziekenhuisopname) is zij er met alles vandoor gegaan. Ik heb daarop berekend dat ze - aangezien ze reeds de helft betaald heeft + de spullen nu/toen tweedehands waren nog een 2000-tal euro moest om dit enigszins recht te trekken. Zij heeft dit nooit willen betalen en ik had toen ook niet echt de tijd/energie om er achteraan te gaan.
Enige tijd later heeft de rechter mij opgelegd dat ik achterstallige crèchekosten diende te betalen aan haar ten bedrage van om en bij de €1000.
Ik heb daarop voorgesteld om die €2000 die zij me nog moest helemaal te laten vallen en haar dus in feite €1000 kwijt te schelden.
Het probleem is dat die crèchekosten opgelegd zijn door de rechter en die verdeling van de spullen niet
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kan ik dit eventueel voor de vrederechter trekken of ...?
Als er geen andere uitweg is dan betalen, kan ik dan de €1000 in termijnen afbetalen én zo de deurwaarder (+ extra kosten) afhouden?
Alvast bedankt!