Kan ook nog een veiligheid opzitten. Meeste van die toestellen schakel je niet aan met een aan/uit knop.
Je moet niet tevreden zijn met "een" hersteld toestel, maar wel met "uw" hersteld toestel. Men moet dus jouw toestel, maar dan hersteld, terugbezorgen. Men mag niet zomaar "een" toestel (zelfde merk, zelfde type) dat bijvoorbeeld "refurbished" of hersteld is, in de plaats geven.Ik heb 10 dagen geleden een nieuw toestel gekocht, nooit gebruikt, moet ik dan tevreden zijn met een hersteld toestel ?
TS heeft inderdaad recht op een toestel dat werkt.Tja, allemaal goede raad / vijgen na pasen, natuurlijk. Maar ik denk dat de vraag van de TS wel beantwoord is. Heeft ze recht op een nieuw toestel? Neen, als de verkoper het eerste binnen een redelijke termijn kan (laten) herstellen. Wat is een redelijke termijn? Da's voor discussie vatbaar
.
Hoe bedoel je? Dit toestel moet blijkbaar ook met dit vet kunnen werken, dus het feit dat de TS dit gebruikt heeft en er nu nog in zit, is geen enkel excuus voor de verkoper om zijn garantieplicht niet te moeten naleven. Als de handleiding nu expliciet zou vermelden dat er in dit toestel geen ossewit mocht gebruikt worden, was het een andere zaak, natuurlijk, maar voor zover ik lees was dit geen issue.Laat TS hopen dat men dit vet door de vingers ziet !
Da's zeker waar. Mij lijkt het ook dat zoiets hooguit twee weken mag duren om te herstellen, maar als de winkel voet bij stuk houdt, zal de TS dan via gerechtelijke weg moeten gaan, en of dit de moeite / tijd waard is voor een friteuse?Ik denk dat een redelijke termijn hier ook enigszins bepaald wordt door wat TS aangeeft, nl nog voor de feesten. Kijk maar eens naar de publiciteit die de komende dagen zal gaan losbarsten, vooral voor dergelijke producten.
Vragen staat vrij, maar als de winkel al geen nieuw toestel wil geven, vrees ik dat een terugbetaling al helemaal niet tot de mogelijkheden zal behoren. Maar de TS kan het altijd vragen, natuurlijk. Maar de winkel is daar zeker niet toe verplicht.Is het geen optie voor u om gewoon het geld terug te vragen?
Luister Tom dit is een juridisch forum !Hoe bedoel je? Dit toestel moet blijkbaar ook met dit vet kunnen werken, dus het feit dat de TS dit gebruikt heeft en er nu nog in zit, is geen enkel excuus voor de verkoper om zijn garantieplicht niet te moeten naleven. Als de handleiding nu expliciet zou vermelden dat er in dit toestel geen ossewit mocht gebruikt worden, was het een andere zaak, natuurlijk, maar voor zover ik lees was dit geen issueLaat TS hopen dat men dit vet door de vingers ziet !
.