#17 , 09 jan 2019 12:57
Feit blijft dat jij een contract ondertekend hebt waarvan je niet weet wat er in staat. Zoiets is héél erg gevaarlijk.
Maar uw vraag ging eingelijk over de boiler, en daar is zelfs de Belgische wetgeving duidelijk in: ja, als huurder heb je de plicht deze tweejaarlijks door een erkend vakman te laten onderhouden en als bewijs hiervan het certificaat te bewaren.
U maskeert die vraag een beetje door te zwaaien met het feit dat uw huurcontract niet in een taal is die u begrijpt, maar dat is een non-argument. Als u een document tekent, zegt u daarme vrij expliciet dat u de inhoud gelezen hebt en begrijpt. Indien niet, teken je niet. Teken je toch een document waarvan je niet weet wat er in staat, dan is dit enkel en alleen uw probleem, niet dat van diegene die het document opgesteld heeft. Die persoon behoudt al zijn rechten!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!