Een ander filiaal van dezelfde bank, zal waarschijnlijk dezelfde procedure moeten volgen en dus ook naar dezelfde stukken vragen.
Ben je al bij "kleinere" banken langsgeweest? Argenta, etc...? In veel gevallen kan je daar vrij snel een afspraak maken.
Ik heb contact gehad met Argenta. Zij zijn positief tot nu toe, ondanks tijdelijk contract. Ik denk dat het dossier er zeker zou door komen. Het zijn zij met de 1,70%. Hen vermijd ik liever voorlopig. Heb voorlopig nog 1 afspraak met een bank staan. Zij hebben me net gemaild met een fiche om in te vullen en daar heb ik gewoon vlakaf gemeld dat ik momenteel werkloos ben en we de lening willen berekenen op man zijn loon. Als zij me geen weigering kunnen/willen bieden, dan zie ik het somber in.
Van 1 bank heb ik bevestiging gehad dat ze een weigeringsbrief zullen opsturen.
Moest ik er niet voldoende verkregen hebben tegen de 28e, zou ik dan al gebruik kunnen maken van die ene? Staat het wettelijk bepaald dat ik een minimum aan weigeringen moet hebben? Ik snap dat ze moeilijk zouden doen voor 1 schamele weigering en er een proces voor kunnen beginnen, maar tegen dat het zo ver is, geeft het ons misschien wel nog wat extra tijd om anderen te verkrijgen? Of moeten alle weigeringen echt binnen zijn de 28e om hun case kapot te maken?
Ik weet het, vragen voor de notaris straks. Maar toch. Ben zenuwachtig.
Een ander filiaal van dezelfde bank, zal waarschijnlijk dezelfde procedure moeten volgen en dus ook naar dezelfde stukken vragen.
En vanaf het ogenblik dat uw vraag om info in het systeem ingebracht wordt, zien ze uw eerdere poging, vrees ik. Ook bij banken die tot dezelfde "familie" behoren.
Het zou wat al te gek zijn dat de eigen filialen onderling concurrentie gaan voeren.
Inderdaad. Ik vermoed ook dat, eens één filiaal de aanvraag ingebracht heeft, andere filialen ook kunnen zien dat uw aanvraag "hangende" is. Het heeft dus weinig zin om een ander filiaal van eenzelfde bank te proberen.
Oke, dus dan doe ik dat niet. Bedankt!