Telenet

miss V
Topic Starter

Telenet

#1 , 11 jul 2009 16:38

graag raad en hulp bij deze kwestie :

Heb al heel veel problemen mee gemaakt met Telenet en nu word ik van kastje naar de muur gestuurd door Telenet en het justitiehuis. Heb een aantal vragen (al mijn brieven kan ik hier niet zetten want anders word het een forum op zich :shock: )

1. Mijn vorige buurman is naar een telecom winkel geweest voor een internetaansluiting van Telenet, maar vermits hij op een zwarte lijst staat/stond heeft hij mijn naam opgegeven. De telecom-winkel heeft zonder enige toestemming noch schriftelijk noch mondeling een extra aansluiting op mijn naam gezet. Als ik hierover mail of bel naar Telenet krijg ik geen duidelijk antwoord of dit wel kan? Nu rond 06 mei heb ik voor de duizendste keer naar Telenet gebeld met die vraag en een telefoniste heeft mij verteld zolang mijn buurman mijn naam en adres weet kan hij op mijn naam een aansluiting zetten. Dit kan toch niet???? :shock:

2. heb al mijn bewijzen van aangetekende zendingen voor opzegging van abonnement en dergelijk steeds bijgehouden. Telenet blijft beweren dat ze niets hebben ontvangen. Alé de ene telefonist zegt dit en een andere zegt weer dat alle documenten zijn toegekomen. Toch krijg ik nog steeds post van Telenet. Nu heb ik een Pv laten opstellen ( opgesteld 18/12/2008) met een klacht tegen Telenet, de onbekende telecomwinkel en mijn ex buurman. Telenet zegt dat ze deze nooit hebben ontvangen en niets kunnen doen voor ze deze in handen hebben.

3. Het justitiehuis van Dendermonde verklaart mij dat ik niets kan doen tegen Telenet (ook al is mijn bewijzenlijst ondertussen al meer dan 40 pagina's lang) omdat ik niets tegoed heb van Telenet. Het rare is wel dat die advocaat van het justitiehuis nog eens mijn papieren niet heeft gelezen.

Ik ben zowat het einde nabij en weet niet meer wat te doen. Heeft er iemand advies?
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 jul 2009 17:07

Hier al eens geprobeerd?

Deze mensen zijn er om dergelijke kafkiaanse toestanden op te lossen.

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jul 2009 18:11

U hebt klacht neergelegd bij de politie voor wat tegen wie?
gezien telenet u geen rekening stuurt vermoed ik is dat wat het parket betreft ook ze ook geen partij zijn.
Als u als verdachte uw ex-buur hebt opgegeven zal die over de feiten gehoord worden.

Hebt u zich als slachtoffer aangemeld bij het parket - met PV nr nog doen dan kan je enkele weken later aan Parket vragen hoe ver het onderzoek gevorderd is.
U hebt bij aangifte bij de politie een attest klachtneerlegging gekregen en daar staat alles in.

Telefonisten bij telenet hebben geen juridische opleiding noch bevoegdheid- vraag doorverbinding met iemand die 'betwiste zaken' doet. iemand die gemachtigd is de firma te binden.
Vraag steeds de namen van de personen met wie je spreekt - en zet deze steeds in uw aangetekende schrijven.
Vraag aan de telefoniste of die andere persoon aan wie en naar waar een klacht moet gericht worden.

Telenet moet u wel een copie bezorgen waarop duidelijk uw handtekening staat inzake aangaan van een contract. Hoe hebben zij de persoonsgegevens genoteerd ??

Advocaat justitiehuis ??? - u bedoeld gratis juridisch advies vermoed ik??

Reclame

roadie

#4 , 12 jul 2009 02:04

Klacht tegen buurman wegens misbruik van vertrouwen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jul 2009 09:26

Dat is volgens mij ook de meest gebruikelijke mogelijkheid.

Maar als betrokkene geen facturen krijgt van Telenet - hoe gaat hij dan starten met het bewijs? Hoe weet hij het? - welke documenten zijn in zijn bezit?
Daarom mijn vraag zodat ik mogelijk iets gerichter advies kan geven...

Het zou kunnen dat ombudsdienst een betere wijze is en dat gezien geen (rechtstreekse) schade - parket PV heeft geseponneerd.

Ook wat voor type PV is er opgesteld - een verkort PV gaat bij mijn weten nooit naar het parket... enz enz

j.demoor

#6 , 13 jul 2009 10:54

“Art.496.Hij die, met het oogmerk om zich een zaak toe te eigenen die aan een ander toebehoort, zich...verbintenissen...doet afgeven of leveren, hetzij door het gebruik maken van valse namen...wordt gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig frank tot drieduizend frank...”(Sw.=Strafwetboek 8 juni 1867).

“Art.231.Hij die in het openbaar een naam aanneemt, die hem niet toekomt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van vijfentwintig frank tot driehonderd frank, of met een van die straffen alleen.”(Sw.).

“Het begrip ‘in het openbaar’ heeft hier niet zijn gebruikelijke betekenis;een relatieve openbaarheid volstaat. Zo bvb. de inschrijving in een hotelregister,dat eigenlijk geen openbaar geschrift is,maar waarvan niettemin talrijke personen inzage verkrijgen”(Cass. 10 juli 1899,Pas.,I ,337).

Uw buurman kan vervolgd worden wegens voornoemde misdrijven en TELENET en de winkelier wegens mededaderschap of medeplichtigheid.

”Art.5bis.§1.De hoedanigheid van benadeelde persoon verkrijgt degene die verklaart schade te hebben geleden veroorzaakt door een misdrijf.§2.De verklaring wordt gedaan in persoon of door een advocaat...De verklaring,waarvan akte wordt opgesteld die bij het dossier wordt gevoegd,wordt afgelegd op het secretariaat van het openbaar ministerie.§3.De benadeelde persoon heeft het recht bijgestaan of vertegenwoordigd te worden door een advocaat.Hij mag ieder document dat hij nuttig acht doen toevoegen aan het dossier.Hij wordt op de hoogte gebracht van de seponering en de reden daarvan,het instellen van een gerechtelijk onderzoek en de bepaling van een rechtsdag voor het onderzoeks- en vonnisgerecht.”(V.T.Sv.=Voorafgaande Titel Wetboek Strafvordering)

INDIEN de procureur strafvordering instelt: ”Art.4.Onverminderd het recht om de zaak bij de burgerlijke rechter aanhangig te maken,kan eenieder die door het strafbaar feit schade heeft geleden,nadien door middel van een ter griffie ingediend verzoekschrift...kosteloos verkrijgen dat het in het vorig lid bedoelde strafgerecht uitspraak doet over de burgerlijke belangen...“(V.T.Sv.)

INDIEN de procureur geen strafvordering instelt : "Art.63.Hij die beweert door een...wanbedrijf te zijn benadeeld,kan daarover bij de bevoegde onderzoeksrechter klacht doen en zich burgerlijk partij stellen..."(Sv.=Wetboek Strafvordering).
‘De onderzoeksrechter bij wie een benadeelde zich aanmeldt kan de zaak zelf niet naast zich neerleggen of zonder gevolg klasseren,of zelf een beslissing nemen aangaande zijn onderzoeksverplichting‘(Cass. 20 maart 1882,Pas. 1883,I,28).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Archief”