Midden vorig jaar heb ik een appartement gekocht, er was me gemeld, dak zou ok zijn,er is werkingskapitaal van 500e, de lift is gerenoveerd, maw alles bij elkaar redelijk ok. Ik heb best wel wat gerenoveerd, nieuwe ramen 3dubbel glas, keuken, vloer, badkamer...en ondertussen verhuurd
In februari was het av en op vraag van een ander lid van de rme ben ik mee in die raad gestapt,ze voedle zich alleen en niet aanhoord , nu weet ik waarom.
De AV is redelijk rumoerig verlopen, daar bleek dat er geen geld was, de 500e werkkapitaal is maar een cijfer op een bladje papier (er stond 5K op de rekening voor 50 eenheden) en er moesten nog kosten afgeschreven worden van een verdwenen eigenaar die hele hoop niet betaald heeft. Het dak zou een jaar of 3 geleden geïnspecteerd zijn maar die syndicus is ondertussen falliet en was syndicus 2 dat met een hoop geld gaan lopen is, vandaar, de rekeningen zijn leeg.
De syndicus stelt voor extra werkkapitaal op te vragen, de voorzitster RME (die dat al makkelijk 10j doet) adviseert dit niet te doen, dus merendeel zegt neen.
Dakisolatie, we zullen wel zien of we dat bewijs nog wel is terug vinden.
Een herstelling ten belope van 3000e aan de mazouttank wordt goedgekeurd en extra provisie wordt opgevraagd.
Nu begint het echte issue
2 weken nadien dient er mazout besteld te worden, probleem, de vorige factuur is nog niet betaald , dus die levert niet meer en de rekening is leeg
Ondertussen bleek dat er nog andere facturen openstonden ten belope van een 15k en er stond 5k op de rekening.
Achterstallige betalers worden aangeschreven, er wordt gepingeld met de leverancier om in schijven te betalen en uiteindelijk oef net op tijd mazout.
Ik vraag een conformiteitsverklaring aan omdat mijn appartement verhuurd is en heb het keuringsattest van de centrale cv nodig,niemand had die, dan heb ik zelf voorgesteld aan de syndicus ga die is vragen bij diegene die onderhoud doet wat blijkt, die is in november 2018 afgekeurd, paniek..Ik graaf wat verder, ook de lift is afgekeurd maar daar zijn ze al 6 maanden mee bezig dat in orde te brengen (door slechte betalingen kwam of komt dat niet goed) ..en ondertussen is er geen geld.
Ik zat met die aanvraag van die conformiteit en met die cv en dak is dat onmiddellijk onbewoonbaar,, gelukkig dateert de blok van 1970 en kan ik deze conformiteit nog 1j uitstellen blijkt, dus onbewoonbaarheid nipt vermeden.
ik ga in conflict met de voorzitster van de rme dat dit allemaal niet kan, en dat er schoon schip moet gemaakt worden, de dakisolatie moet onderzocht worden,rekeningen aangezuiverd worden, rekeningen netjes op tijd betalen enz geen gehoor en ik ben een ambetante vent met een dikke nek, een betweter enz...
De syndicus geeft opdracht om de mazouttank te laten herstellen, de echtgenote van de voorzitster had dat keuringsverslag verkeerd gelezen, die tank is niet herstelbaar dus nu moeten en een nieuwe tank en ketel of een gasketel er komen.
Ik stel voor via de syndicus onmiddelijk aktie te nemen en prijsoffertes aan te vragen via hen en aangezien ik een techneut ben wil ik wanneer de potentiële leveranciers er zijn daar bij zijn om te zien wat ze gaan aanbieden en wat vlees we in de kuip hebben, de voorzitster blokt dat af en zegt neen, midden april is er een rme en dan beslissen wij voordien doen we niks, dus 2.5 weken kop in het zand steken.
Gisteren krijg ik een mailtje van een collega lid rme, die aan mijn kant staat, ze vraagt aan de collega leden en syndicus dat het klopt dat er vandaag een leverancier komt kijken voor die vervanging van de ketel, een leverancier dat aangesproken is door de voorzitster van de rme en niet door de syndicus en net die voorzitster die gezegd heeft, 2.5weken doen we niks.
Daarnaast hebben we nog dat probleem van het dak, dat wil ze pas aanpakken als de ketel issue's opgelost zijn dus dat is tegen de zomer ten vroegste en dan gaan we veeeeel te laat zijn.
ik spaar jullie nog details maar ook het financiele is een echte ramp...
Voor diegene die nu denken, domme kloot waarom heb je niet beter onderzocht, tja je hebt gelijk, maar ik heb een goede deal gedaan
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wat zijn zoal mijn stokken die ik heb om te slaan, ik wil die voorzitster op zijn minst aan de kant schuiven zodat we eindelijk is een lange termijn visie kunnen opstellen en op zijn minst kunnen voldoen aan de wetgeving zodat we volgend jaar niet onbewoonbaar verklaard worden..
Er gaat sowieso een av moeten komen voor die cv, dus dan zou ik een demarche kunnen doen naar de voorzitster, wat ik ook plan maar daar zitten een paar ouderlingen die al 10jaar geen cent meer geïnvesteerd hebben in die blok waarmee we nu dus in deze situatie zitten dus ik weet nog zo niet of die wel interesse hebben en vooral, er heerst heel veel gelatenheid onder de eigenaars vanwege de problemen die er geweest zijn .
Verkopen is ook een optie maar dat gun ik die voorzitster niet
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
nick