Zij die 4 bewoners ook mede-eigenaar , of zitten daar huurders tussen?
Indien geen isolatie, mag er NIET MEER VERHUURD worden na 2020
2 v/d appartement zijn verhuurd, dus dit is voor mij ook een reden dat, mocht extra isolatie nodig worden voor de nieuwe regelgeving. Dit voor mij een argument is dat isolatie (en al de kosten die eruit voortvloeien -> waterdichting?) onder de VME valt.
Dit is dus een private aangelegenheid. Betonconstructie en waterkering ( roofing ) zijn ten laste van de VME.
In dit geval is het niet de beton of de dakbedekking ( roofing ) niet aan vervanging toe is. Het zijn de aannemers die ( terecht ) opmerken dat het beter is alles tegelijk aan te pakken. Niet dat er lekkages zijn ten gevolge van de roofing.
Kortom : Ondanks de waterdichting onder VME valt, zou dit niet vervangen moeten worden, tenzij anders bewezen door experten.
Het feit dat ik het terras / tegeldragers wil vervangen op mijn eigen initiatief, zijn al de kosten die hieruit voor vloeien (waterroofing) ook voor mij persoonlijk? (het isolatie puntje even buiten beschouwing gelaten)
Hier kan ik niet echt men weg in vinden,
Maar zoals ik het begrijp is die nog perfect in orde, dus geen enkele TECHNISCHE rede om te vervangen . Enkel komt dit nu aan bod omdat jij de tegels anders wil.
Moet je dan de kosten verhalen op derde?
Ik ben mezelf gewoon aan het informeren wat mijn rechten & plichten zijn. Ik was altijd onder indruk dat dak (roofing, etc) gemeenschappelijk was. Nu als ik
"father b" zijn redenatie volg. Is dat zeker niet altijd het geval, en is dit voor mijn alleen aangezien ik persoonlijk het nodig acht om mijn terras te vervangen en die kosten die hieruit voort vloeien voor mij persoonlijk zijn.
Nu, als isolatie moet vervangen worden, voor de nieuwe 2020 normen. Is dit toch een kost die onder het VME valt?
ALS de waterdichting ook best vervangen wordt als gevolg van nieuwe isolatie, zou dit in principe ook voor VME zijn?
Ik wil niet verhalen om niemand. Ik wil pragmatisch te werk gaan en de kosten betalen die voor mij persoonlijk zijn en de gemeenschappelijk kosten delen.
Ik zou bv niet willen dat ik gewoon vandaag op eigen initiatief & kost een terras laat leggen, volgende week moet ik alles terug uitbreken op initiatief van VME omdat dit niet goed geisoleerd en niet aan nodige normen voldoet.