#10 , 03 sep 2019 22:16
De opties van Mava lijken me het meest logische.
"Door met 3 af te spreken en overeen te komen: Verhuurder, B en erfgenamen A. Indien geen akkoord = vrederechter"
Stel dat de 3 partijen akkoord zijn, kunnen de erfgenamen dan zomaar uit het kontrakt geschrapt worden, zonder opzegtermijn, ik veronderstel dat dan de registratie van het kontrakt ook zal moeten gewijzigd worden ?
Bij geen akkoord zal het vrederechter worden, het kan toch niet dat de kinderen van A tot in de eeuwigheid (of zolang B daar goesting voor heeft) in dat kontrakt blijven staan, met het risico van wanbetaling van B over hun hoofd, vooral omdat er geen enkele familiale band is tussen hen en B, en ze beiden net een huis gekocht hebben en riskeren om dat kwijt te raken als ze moeten opdraaien voor wanbetalingen van B.
Hoe start je zo een rechtszaak, wat kost zoiets, en hoe lang gaat dat duren, moet dat persé met een dure advokaat ?
Gezien de nieuwe wet in een automatische beëindiging voorziet, zou ik denken dat een vrederechter toch wel geneigd zal zijn om die schrapping te laten doorgaan, of vergis ik me ?