Hallo,
Ik zit met overlast van bovenburen die het dagelijks gedurende de hele nacht het te bont maken, drank, drugs, agressie,...
Daar is tussen mij en de Franstalige verhuurder eerst heel wat over en weer gemaild, maar hij weigert zijn huurders aan te manen dat zij het huishoudelijk reglement overtreden.
Ik heb vervolgens de verhuurder in mei 2019 in gebreke gesteld per e-mail, en nogmaals per mail in juni 2019 met in aanhangsel de ingebrekestelling in .pdf formaat en digitaal ondertekend per e-ID (dus niet per aangetekend schrijven) omdat hij zijn huurders niet aanmaant het huishoudelijk reglement te respecteren. Ik vraag ook gelieve bewijs te leveren dat hij opzeg geeft zodat deze situatie niet langer dan een jaar aansleept (het is een jaarcontract). Hij reageert wel kort op de eerste mail dat ik het maar zelf moet oplossen met die mensen, hij geeft echter geen reactie meer op de 2de e-mail met .pdf-document.
Vanwege de taalbarrière stuur ik een kopie van de e-mail ingebrekestelling (die ook in bijlage voor bepaalde verwijzingen de e-mail string bevat van mijn communicatie met de verhuurder) tevens op naar de syndicus met de duidelijke vraag of hij in het Frans wil bemiddelen, en uitleggen dat de enige zekerheid die ik vraag is; het bewijs dat deze mensen minstens verdwijnen na een jaar omdat de situatie onleefbaar is. Dit was in juni 2019. De syndicus weigert dit, en zegt dat hij ons niet kan helpen.
Nu volgt eind deze maand de jaarlijkse A.V., en de syndicus heeft zelf een agendapunt aangemaakt onder "lopende procedures", en plaatst mijn naam versus de naam van de vehuurder zonder mij op voorhand te consulteren. Daarenboven steekt hij bij de uitnodiging mijn 2 ingebrekestellingen, zowel de mail als de PDF, en de bijhorende e-mailstring tussen mij en de verhuurder waarin gevoelige/private informatie staat, gewoonweg het is een privé gesprek, en nooit bedoeld om te delen met de hele VME.
Ik heb de ingebrekestelling nooit bevestigd per aangetekende zending omdat er uiteindelijk een mondelinge toezegging is gekomen per telefoon dat er opzeg gegeven is geworden. Daar hou ik me aan vast. Maar nu dankzij die uitnodiging is de verhuurder ook niet meer tevreden, en laait het conflict terug op vrees ik, want hij reageert niet meer sinds de uitnodiging...
Maakt de syndicus zich niet schuldig aan schending van de privacy op deze manier?