Ik denk dat u van pokeren houd, het gaat hier niet over een contract van lange duur 9 jaar, maar over een kortlopend contract van 3 jaar.U kan perfect opzeggen op dag 2 of 3 (Vlaams gewest, en langlopend contract).
Houd wel rekening met de normale voorwaarden : opzeg gaat in op de volgende maand, dus op 1 april 2020, en duurt drie maand. Op het einde van die drie maand loopt het huucontract ten einde, en bent u drie maand huur verschuldigd wegens opzeg eindigend in de loop van het eerste jaar.
Pas indien het contract na twee maand niet geregistreerd zou zijn, zou u kunnen opzeggen met een paar dagen opzegtermijn, en zonder schadevergoeding.
Houdt u van pokeren ?![]()
I.p.v altijd dergelijke onnodige opmerkingen te maken, zou het niet beter zijn en meer begrijpelijk voor TS dat jij het dan zou verbeteren als er een fout gemaakt word.Nieuwe huurwet?
1é een huurcontract kan je de eerste 2 maanden niet opzeggen,
U kan altijd een onderlinge schriftelijke overeenkomst maken met de verhuurder om het contract te verbreken.Dank iedereen.
Kan er een "onderlinge overeenkomst" worden opgesteld ter verbreking van het huurcontract?
Ik ga morgen even bij hem aankloppen om hem te zeggen dat het appartement niet hetgeen is dat ik had verwacht en ik graag binnen de maand zou willen vertrekken.
Hij zei overigens dat hij meer dan 10 kandidaten had en constant werd gebeld betreffende het appartement dus hij zal vermoedelijk vrij snel een andere huurder vinden.
Ik twijfel echt of dat er verhuurders zijn die je daarmee kan intimideren. Huurder is bovendien in fout, niet de verhuurder. De gebreken die TS aanhaalt, leiden niet naar ongeschikt. (Schimmel kan simpelweg afgewassen worden, er bestaat geen minimale oppervlakte voor een badkamer en een dichting van een raam die ontbreekt is niet ernstig genoeg.) Bovendien moet je de verhuurder eerst in gebreke stellen en de kans geven om de fouten te herstellen. Zonder in gebreke stelling geen recht op verhaal.U vraagt een minnelijke schikking en indien hij er niet op ingaat , dat u de woninginspectie zult inschakelen en de zaak voor de vrederechter zult brengen.
verplichting in hoofde van de verhuurder: de verhuurder moet ervoor zorgen dat de huurder de effectieve beschikking krijgt over de woning of het appartement. Het moet bovendien in alle opzichten in goede staat van onderhoud afgeleverd worden, wat onder meer inhoudt dat het onroerend goed vrij is van alle herstellingen (tenzij anders overeengekomen) en dat het geleverd wordt in de staat dat het kan dienen tot het gebruik waartoe het is verhuurd. Als de huurder het onroerend goed huurt voor zijn hoofdverblijfplaats, dan moet deze bovendien voldoen aan de “elementaire veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid”. De sancties op deze laatste vereiste zijn zeer streng:We weten niet of dat de woning die TS huurt al dan niet aan de minimumnormen voldoet.
Ik durf wel met 100% zekerheid te zeggen dat de problemen die TS aanhaalt onvoldoende ernstig zijn.
Verhuurder mag zoiets met een gerust hart verhuren.