https://cjt.be/_library/_files/onderste ... _web19.pdfJa ik zou graag ook eens de DB weten dat uit een voilere komt, want heb er geen gedacht van het lawaai
https://www.npostart.nl/de-rijdende-rec ... KN_1712728Raar verhaal, gezien die twee vogels totaal andere geluiden maken.In de reportage bleek dat het geluid niet geproduceerd werd door de papegaai, maar door een ..... kanarie. De papegaai hield wijselijk zijn (grote) bek.
En dan verwonderd zijn dat mensen het recht in eigen hand nemen.Ik vrees ervoor.
Ik heb vrienden die hun buren voor het gerecht gedaagd hebben voor hetzelfde probleem als jij.
Alleen waren het hier 12 aras.
Uitspraak. S nachts binnen ophokken en overdag gewoon buiten zoals het was.
Ik vermoed dat jijzelf het verschil tussen kanaries en aras zelf ook wel inziet...
Dacht dat ook al in mijn reactie # 18. Is gewoonlijk in zulke situaties.??
Het recht in eigen hand nemen?![]()
![]()
![]()
Bent u zeker dat die kanaries het echte probleem zijn ? Of dat het probleem echt bij die buurman ligt ?
2015 : papegaai Jacko in Hoboken : de vrederechter is zelf ter plaatse alles komen vaststellen bij een dame + 80District??? Stad Antwerpen..
Heeft u moeite met lezen? En dan verwonderd zijn DAT, nergens staat dat ik het goedkeur, echter schijnt u niet te beseffen wat aanhoudende geluidsoverlast met mensen kan doen.??
Het recht in eigen hand nemen?![]()
![]()
![]()
Bent u zeker dat die kanaries het echte probleem zijn ? Of dat het probleem echt bij die buurman ligt ?
Onze buren hebben sinds enige tijd een voliere met kanaries in hun tuin gezet op zo'n 8 meter van de afsluiting
Heeft u moeite met lezen? En dan verwonderd zijn DAT, nergens staat dat ik het goedkeur, echter schijnt u niet te beseffen wat aanhoudende geluidsoverlast met mensen kan doen.
Laat ik de vraag omdraaien: zou U wensen dat uw buren 12 papegaaien in hun tuin houden, op een paar meter van de perceelsgrens? Eerlijk antwoorden he!
Ik raad u aan het verschil op te zoeken tussen bedreigingen uiten en zeggen dat ik een bepaald soort gedrag kan begrijpen wanneer men met de rug tegen de muur staat, geen steun krijgt van politie of gerecht en zijn levenskwaliteit daniig aangetast ziet.Ho maar !
U schrijft in uw eerste post iets over een vogelsoort, en iets over een afstand. Op een zeer korte tijd varieert de afstand van een paar, tot zo'n 8 meter + de kanaries transformeren in ara's.
En inderdaad, ara's vlakbij of op een paar tientallen meter afstand, wens ik niet.
Feit is dat u hier een nauwelijks verholen bedreiging uit, en dat is niet gezond. En ik kan wel degelijk tussen de regels lezen.
In uw meningsverschil kan u m.i. ofwel bemiddeling proberen, ofwel de mening van de vrederechter vragen, ofwel gewoon verhuizen.
Sans rancune, van mijn kant.
Onze buren hebben sinds enige tijd een voliere met kanaries in hun tuin gezet op zo'n 8 meter van de afsluitingHeeft u moeite met lezen? En dan verwonderd zijn DAT, nergens staat dat ik het goedkeur, echter schijnt u niet te beseffen wat aanhoudende geluidsoverlast met mensen kan doen.
Laat ik de vraag omdraaien: zou U wensen dat uw buren 12 papegaaien in hun tuin houden, op een paar meter van de perceelsgrens? Eerlijk antwoorden he!