#1 , 19 apr 2020 09:25
Beste
2 weken geleden ben ik met een medebewoner van ons appartementencomplex op het idee gekomen om een "Blijf-in-uw-kotfeestje" te houden.
Wat houdt dit in, iedereen blijft op zijn domein (terras of tuin) en op de derde verdieping wordt er +/- 3 uurtjes muziek gedraaid, de coronamaatregelen moeten wel in acht worden genomen!
Vorige week was de eerste keer dat we dit gedaan hebben. De signalen die we ontvingen waar zeer positief , zeker omdat we met veel jonge mensen zitten en ook met een ouder publiek. De muziekkeuze was dus volledig afgestemd op elke leeftijdscategorie.
We hebben dit niet zonder aankondiging gedaan. Enkele dagen voor het feestje begon, zowel vorige week als deze week, werden er overal brieven opgehangen en daarin werd het startuur en het einduur vermeld EN ook onze gegevens indien er klachten zouden zijn wegens geluidsoverlast of eender welke andere klacht.
Nu vorige week hadden we dus niks van klachten ontvangen, alleen maar positieve reacties, wat zeer leuk was om te horen!
Deze week was zeer goed begonnen, er was zelfs meer volk te zien op de terrassen tot we na 21u EN na 22u ineens politie zagen. Er had iemand geklaagd dat we teveel lawaai maakten. Bij de eerste interventie bleek dat we niks verkeerd deden. Ze hadden ook een foto getrokken van de brief die we hadden opgehangen.
Bij de 2de interventie bleek dat er iemand zou geklaagd hebben dat we na 22u nog muziek afspeelden, wat dus in feite niet bleek te kloppen, want andere bewoners vertelden ons dat we alles perfect hebben nageleefd! De muziek was zo afgesteld dat die op 22u stipt zou stoppen.
Nu hoorde ik dus van een bewoonster van de verste blok dat het feestje te lang duurde en dat het ook wat te luid was. We vinden het dan ook bijzonder jammer dat ze pas nu geklaagd hebben, na de 2de editie EN na 22u, ondanks de uitgehangen brieven.
Gisteren heb ik een mail verstuurd naar de lokale politie en het stadsbestuur gericht aan de burgemeester.
Ik ga dus iedereen een persoonlijke brief schrijven wat hun klachten zijn. In een document wordt dan bijgehouden wat de klachten zijn en van wie ze komen. We zijn bereid om aanpassingen te doen zoals het uur veranderen (van 19u tot 21u30), niet elke week maar om de 2 weken en het geluid wat afstemmen.
Meer kunnen we bij deze ook niet doen om alles in goede banen te leiden.
Er moet langs beide kanten wat toegeving zijn, vind ik. Het is niet dat we dit spontaan organiseren en alle maatregelen aan ons laars lappen!
Als jullie afgaan op deze informatie, zou ik een kans maken dat we deze feestjes toch nog mag organiseren?
Hebben jullie ook nog andere tips voor ons?