geluidsoverlast bovenburen in appartement

johan V
Topic Starter

geluidsoverlast bovenburen in appartement

#1 , 21 jul 2020 12:03

Beste Forum,mijn schoonzus woont in een appartement (2é verd).De laatste tijd is meer en meer geluidsoverlast door het verschuiven van meubilair,verhandelen van materialen en gebonk op de grond van de bovenburen (3é verd).Ze heeft al meermaals gevraagd en gezegd tegen de bovenbuur dat dit zeer vervelend is voor haar als onderbuur.Waarschijnlijk is dit iemand die materialen of pakketten verhandeld.Wat kan ze daartegen het best ondernemen.Is de syndicus bevoegd om daarin tussen te komen.Dank voor uw advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father bis
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jul 2020 12:12

In de eerste plaats de basisakte nalezen of er in de appartementenblok een commerciële activiteit mag plaats vinden.
Indien werkelijk overlast de syndicus verwittigen, of in geval van huurder ook de verhuurder.
En ook eens lezen wat in het reglement voor interne orde vermeld staat.

johan V
Topic Starter

#3 , 21 jul 2020 12:38

Dank father bis voor de snelle reactie,ik zal vragen aan mijn schoonzus om het contract na te zien en kom daarna terug op het forum.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”