Hond loopt los in gemeenschappelijke tuin

bosprocureur

Re: Hond loopt los in gemeenschappelijke tuin

#16 , 01 sep 2020 10:56

Ik begrijp niet goed wat de huurder te maken heeft met de akte van haar verhuurder, en nog minder met de eigendomsakten van de andere panden.

Zij huurt, heeft een huurcontract met zijn verhuurder, gebruikt (de facto) de tuin om onder andere de vuilbakken te plaatsen (op aangeven en met toelating van de verhuurder).... Dat ook andere mensen toegang hebben tot die plaats, ook de tuin, heeft minder belang. Maar daaruit gaan besluiten dat er geen vergoeding kan gevraagd worden voor alle schade die een hond van één van de gebruikers veroorzaakt, lijkt me toch te ver gaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#17 , 01 sep 2020 22:56

@ think

Je bent het topic waarschijnlijk in een verkeerde richting aan het sturen. De kans is groot dat er geen basisakte is. Ik heb de indruk dat het volledige gebouw van dezelfde eigenaar is.
Blijkbaar is de tuin enkel mondeling toegewezen (niet opgenomen in het huurcontract). De huurders hebben dus niets in de pap te brokken. De tuin is kosteloos in gebruik, de eigenaar kan elk moment de poort sluiten voor zijn huurders.

@ TS
"als ik mijn geld heb is het ok" , en "als je te veel zaagt ga dan maar"
Verhuren is geen liefdadigheidswerk. Het gebouw is een investering die moet opbrengen. Veel huurders zien dat gebouw als hun thuis, de meeste verhuurders hebben daar begrip voor tot op het punt dat het rendement van de investering in gedrang komt.

Snoowy
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 sep 2020 21:32

Het begint hier een wat ingewikkelde zaak te worden. Had gisteren mijn huisbaas aan de lijn terwijl ik aan de schoolpoort stond te wachten op mijn zoon. Hij zou een deel van de tuin scheiden voor de onderbuur zijn hond en zegt me "en jouw deel gaat héél groot zijn en daar dien jij het gras te maaien". Als ik hem dan vraag of die tuin gemeenschappelijk is, krijg ik het antwoord "dat weet ik niet". Ik kom thuis en hij en zijn zoon zijn aan het klungelen, 2 paletten , één horizontaal , één verticaal en daaraan groene lage omheiningsdraad die vastgemaakt is aan een regenpijp. Als die hond volwassen is springt hij gemakkelijk over die pallet en zelfs de draad zal hem niet houden. Ze hebben een grootte voor de hond gemaakt van ongeveer 2 meter op 11,5 meter. En mijn kant dan is dan ongeveer 13 meter op 11,5 meter, dat ik dan zal moeten maaien. Dit terwijl hij over 14 jaar gezegd heeft dat hij het gras om de 2 weken liet afrijden. Ik zelf kamp met chronische ontstekingen op pezen en problemen met mijn gewrichten , dit vooral op knieën schouders ellebogen en polsen. Zo veel gras afrijden kan ik niet meer. Desnoods moet ik dan maar als laatste oplossing de tuinhuisjes , waar hij ook over 13 jaar terug mondeling de toestemming voor gaf die te mogen zetten (heb er de leveringsbon nog van) laten afbreken. Dan moet ik al zeker de fiets van mij en mijn zoon bij mijn ouders zetten , en daar met mijn auto naartoe rijden om van daaruit wat te gaan fietsen. Spijtig voor mijn zoon die tevens ook autisme spectrum heeft maar dan zie ik geen andere oplossing. En dan doe ik afstand van de tuin, en krijg ik weer rust. Ik heb het al moeilijk genoeg als alleenstaande moeder.

Reclame

Terug naar “Huren”