Overmacht aankoop keuken

Sara1989 w.
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overmacht aankoop keuken

#1 , 02 dec 2020 16:13

We hebben vorig jaar jan 2019 getekend voor een keuken, door corona kwam de echtgenoot zonder job te zitten (weekcontracten die niet meer aangeboden werden) en rond deze zelfde periode werd er langdurige rust voorgeschreven aan de echtgenote door een aanslepend kwetsuur.

We willen af van het verkoopscontract op basis van overmacht maar de verkoper is het niet eens met de overmacht en blijft een verbrekingsvergoeding eisen van 15% en die na onderhandeling is verlaagd tot 2000 Eur.

Gezien corona maakte dat de echtgenoot ook geen inkomen meer had (tevens geen recht op uitkering) vinden wij dat overmacht hier op zijn plaats is. Als corona geen overmacht is wat dan wel?

Klopt onze stelling?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 02 dec 2020 16:20

Dit alles is het probleem van de verkoper niet. Dat hij de contractueel vastgelegde schadevergoeding laat zakken, is al een mooie geste.

denlowie

#3 , 02 dec 2020 16:27

Ja dit zijn zaken die gebeuren, maar de verkoper heeft recht op zijn vergoeding.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

pouly

#4 , 02 dec 2020 16:31

Contract getekend jan 2019, corona stak maar de kop op in feb 2020. Hoe komt het dat de keuken er nog niet stond. En voor de rest kunnen wij LeenW en de Oude Belg alleen maar bijtreden.

denlowie

#5 , 02 dec 2020 18:50

En voor de rest kunnen wij LeenW en de Oude Belg alleen maar bijtreden.
sorry ik ben de oude Belg niet maar den lowie :lol: :lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo

#6 , 03 dec 2020 10:34

de problemen die u opsomt zijn zeker geen reden voor overmacht in te roepen. ik zou op de geste van 2000 euro ingaan anders zal het u meer kosten als de verkoper naar de rechtbank stapt

pouly

#7 , 03 dec 2020 11:25

sorry voor mijn foutje :oops:

Oude Belg

#8 , 03 dec 2020 22:33

Ook niet van de jongsten :-) :-)
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Sara1989 w.
Topic Starter

#9 , 04 dec 2020 06:22

Ok duidelijk, dank voor de berichten iedereen.

De keuken stond er nog niet omdat er eerst nog andere renovatiewerken diende te gebeuren en er werd toen 40% korting aangeboden.

cesto

#10 , 04 dec 2020 11:52

Ok duidelijk, dank voor de berichten iedereen.

De keuken stond er nog niet omdat er eerst nog andere renovatiewerken diende te gebeuren en er werd toen 40% korting aangeboden.
Probeer om wat geld te lenen van een bank om uw keuken toch naar huis te brengen. Ik weet niet om welk bedrag het precies gaat, maar het zal u zeker minder kosten dan 2000 €. Ik zou het erg vervelend vinden om geld zomaar weg te gooien.

Terug naar “Consumenten Koop”