Ik startte in het verleden reeds dit topic, maar omdat er eigenlijk nooit een antwoord gekomen is probeer ik nog eens.
viewtopic.php?f=39&t=112525#p632521
Ik moet toegeven dat ik ondertussen nog niet veel actie ondernomen heb. Wat me ondertussen wel al duidelijk is, is dat de bouwovertreding ondertussen al lang verjaard is, de woning is van midden jaren 80. Van de dienst Stedebouw moet ik duidelijk niet veel verwachten, daar krijg ik enkel vage, niks zeggende antwoorden. Misschien moet ik dat ook niet verwachten, het zijn tenslotte geen juristen.
Ik heb ondertussen ook de bouwvergunning ingekeken, daaruit blijkt wel dat er ook toen schijnbaar rekening gehouden werd met privacy. Op de bouwvergunning staan expliciet hoge, ondoorzichtige panelen vermeld aan het terras, die panelen hebben er zo ver ik weet nooit gestaan.
Heb ik enige kans om te eisen dat die panelen alsnog geplaatst worden?
Praktische oplossingen die ik zelf kan verwezelijken om inkijk te verhinderen zijn ook steeds welkom. Een afscheiding (al dan niet natuurlijk) lijkt me niet mogelijk, aangezien we hier toch over een hoogte van 4 a 5 meter spreken. Ook een boom is moeilijk, aangezien die dan midden in de toegang tot mijn tuin zou staan. De inkijk in de woning kunnen we uiteraard wel vermijden/minimaliseren (folie, gordijnen,...), maar voor het terras zie ik niet echt een oplossing.