NeenOf nog beter, kan ik vrijstelling krijgen van de politie om tóch te kunnen rijden na 22u? Bijvoorbeeld, tot 22u45?
Dat is ook het probleem. Examencentra in mijn omgeving hebben geen nummer om naar te bellen. En via de mail van de examencentra sta ik al op een wachtlijst indien er een plek vrijkomt, tot nu toe is het wachten tot december of via een rijschool doen wat het vroegste ook pas in september is.Bel geregeld eens naar examencentrumOf nog beter, kan ik vrijstelling krijgen van de politie om tóch te kunnen rijden na 22u? Bijvoorbeeld, tot 22u45?
Er komen geregeld examenmomenten vrij, maar die gaan niet altijd op hun website staan
Excuus, maar de wetgeving werkt meer TEGEN het volk dan in het voordeel van de burgers. Ik snap volledig dat je niet tussen 22u en 6u mag rijden omwille van mogelijke dronkenschappen/alcoholgebruik achter het stuur. Daar ben ik zeker niet tegen. De overheid biedt ook geen flexibiliteit aan voor bepaalde situaties zoals de mijne, waarom moet ik me dan flexibel opstellen tegenover de overheid door een andere job te gaan zoeken als ik niets terugkrijg? Stel eens voor dat dit mijn droomjob is?(wat niet het geval is, ter info)Het zal toch per bus zijn of nieuwe job zoeken, de wetgeving voorziet geen uitzondering.
Ik vind uw basisredenering zeker fout, u aanvaardt een job zonder rekening te houden met een gefaald rijexamen, en verwacht dan dat men maar een pasklare oplossing voorziet. Normaal haalt men eerst zijn rijbewijs alvorens een job te aanvaarden waar men een rijbewijs voor nodig heeft.Excuus, maar de wetgeving werkt meer TEGEN het volk dan in het voordeel van de burgers. Ik snap volledig dat je niet tussen 22u en 6u mag rijden omwille van mogelijke dronkenschappen/alcoholgebruik achter het stuur. Daar ben ik zeker niet tegen. De overheid biedt ook geen flexibiliteit aan voor bepaalde situaties zoals de mijne, waarom moet ik me dan flexibel opstellen tegenover de overheid door een andere job te gaan zoeken als ik niets terugkrijg? Stel eens voor dat dit mijn droomjob is?(wat niet het geval is, ter info)Het zal toch per bus zijn of nieuwe job zoeken, de wetgeving voorziet geen uitzondering.
Mensen met zware verkeersovertredingen, die kansloos blijven drinken/drugs gebruiken achter het stuur, zijn hun rijbewijs kwijt en kunnen met behulp van een herstelexamen hun praktijkexamen opnieuw en opnieuw afleggen zonder wachttijden, om opnieuw een gevaar op de weg te vormen, terwijl hardwerkende studenten maandenlang inactief moeten leven zonder enkele bijdrage aan de maatschappij(denk aan sociale zekerheid dat van uw loon wordt afgetrokken) omdat ze geen rijbewijs mogen halen?
Kan zijn dat mijn redenering fout is, ik sta volledig open voor feedback
Alle begrip voor een student die een centje wil bijverdienen, maar u mag niet verwachten dat de overheid alles voor u oplost. De voorwaarden voor een voorlopig rijbewijs lijken mij niet onredelijk en zouden door u gekend moeten zijn.Ik begrijp uw punt volledig. Ik ben, zoals ik eerder vermeld had, student. Het gaat erom dat ik al 3 maanden zonder studentenjob zit. Dagelijks zoeken naar een job om dan te horen "we bellen u nog" alhoewel ik een stabiele cv heb voor mijn leeftijd. Het is ofwel dit of nog maandenlang zonder job zitten. Ik denk dat u in mijn situatie ook de kansen zou pakken die u heeft.
Ik vind uw basisredenering zeker fout, u aanvaardt een job zonder rekening te houden met een gefaald rijexamen, en verwacht dan dat men maar een pasklare oplossing voorziet. Normaal haalt men eerst zijn rijbewijs alvorens een job te aanvaarden waar men een rijbewijs voor nodig heeft.
Alle begrip voor een student die een centje wil bijverdienen, maar u mag niet verwachten dat de overheid alles voor u oplost. De voorwaarden voor een voorlopig rijbewijs lijken mij niet onredelijk en zouden door u gekend moeten zijn.
Een tip: algemene heropening horeca komt er aan en de sector zit met een groot probleem omdat heel veel personeel door de lockdown een andere job heeft gekozen, daar zijn zeker mogelijkheden voor u.
U leert hier dat "de wet" er niet noodzakelijk is voor uKan zijn dat mijn redenering fout is, ik sta volledig open voor feedback
Dit dus. Als een rijbewijs vereist is om een beroep uit te voeren, dan moet je niet klagen dat je beperkt bent door de wetgeving omdat je maar over een voorlopig model beschikt.Ik vind uw basisredenering zeker fout, u aanvaardt een job zonder rekening te houden met een gefaald rijexamen, en verwacht dan dat men maar een pasklare oplossing voorziet. Normaal haalt men eerst zijn rijbewijs alvorens een job te aanvaarden waar men een rijbewijs voor nodig heeft.Excuus, maar de wetgeving werkt meer TEGEN het volk dan in het voordeel van de burgers. Ik snap volledig dat je niet tussen 22u en 6u mag rijden omwille van mogelijke dronkenschappen/alcoholgebruik achter het stuur. Daar ben ik zeker niet tegen. De overheid biedt ook geen flexibiliteit aan voor bepaalde situaties zoals de mijne, waarom moet ik me dan flexibel opstellen tegenover de overheid door een andere job te gaan zoeken als ik niets terugkrijg? Stel eens voor dat dit mijn droomjob is?(wat niet het geval is, ter info)Het zal toch per bus zijn of nieuwe job zoeken, de wetgeving voorziet geen uitzondering.
Mensen met zware verkeersovertredingen, die kansloos blijven drinken/drugs gebruiken achter het stuur, zijn hun rijbewijs kwijt en kunnen met behulp van een herstelexamen hun praktijkexamen opnieuw en opnieuw afleggen zonder wachttijden, om opnieuw een gevaar op de weg te vormen, terwijl hardwerkende studenten maandenlang inactief moeten leven zonder enkele bijdrage aan de maatschappij(denk aan sociale zekerheid dat van uw loon wordt afgetrokken) omdat ze geen rijbewijs mogen halen?
Kan zijn dat mijn redenering fout is, ik sta volledig open voor feedback
U doet net alsof die herstelexamens peanuts zijn. Daar komt heel wat bij kijken, zowel qua beschikbaarheid die vereist wordt van de mensen, de onderzoeken die gevoerd worden en de kostprijs voor de overtreder. De vergelijking slaat kant noch wal.
Alle begrip voor een student die een centje wil bijverdienen, maar u mag niet verwachten dat de overheid alles voor u oplost. De voorwaarden voor een voorlopig rijbewijs lijken mij niet onredelijk en zouden door u gekend moeten zijn.
Een tip: algemene heropening horeca komt er aan en de sector zit met een groot probleem omdat heel veel personeel door de lockdown een andere job heeft gekozen, daar zijn zeker mogelijkheden voor u.
Klopt inderdaad, de voorwaarden voor een voorlopig rijbewijs zijn duidelijk én voor de coronacrisis was ik er nog ook volledig mee eens. Ik was meer bezig over dat het feit men niet echt iets doet aan wachttijden van 4-5 maanden voor beginnende bestuurders. Alhoewel je na 3 maanden al uw definitief rijbewijs mag halen. Terwijl mensen met een herstelexamen om de dag een poging krijgen voor hun praktijkexamen, bij wijze van spreken. Deze krijgen prioriteit maar zonder geldige reden? Dan zouden andere groepen ook prioriteit mogen krijgen, bijvoorbeeld mensen die al pogingen op het praktijkexamen hadden. Lees: hogere slaagkans. Maar goed, dat is misschien alleen in de ideale wereld zo.