lijkt me nogal veel... is er dan geen verschil in boete tussen een bestuurder en een voetganger die een verkeerslicht negeert? want in principe breng ik de veiligheid van personen (buiten mijn eigen veiligheid dan) niet echt rechtstreeks of onrechtstreeks in gevaar...http://www.wegcode.be/wet.php?wet=98
HOOFDSTUK III: Overtredingen van de 3e graad
36° Het rood licht negeren.
Aard overtreding: Derde graad
Onmiddellijke inning : € 150
Minnelijke schikking : € 160
Rechtbank : € 165 tot € 2750
Verval recht tot sturen : Facultatief
ik vond dit maar is me niet volledig duidelijk....Alle boetes kan u via onmiddellijke inning betalen. U betaalt meteen of binnen de vijf werkdagen met boetezegels die u in een postkantoor kunt aankopen — opgelet dat u hiervoor géén fiscale zegels gebruikt, deze zijn immers niet geldig voor het betalen van verkeersboetes!
lees zelf eens wat je schrijftlijkt me nogal veel... is er dan geen verschil in boete tussen een bestuurder en een voetganger die een verkeerslicht negeert? want in principe breng ik de veiligheid van personen (buiten mijn eigen veiligheid dan) niet echt rechtstreeks of onrechtstreeks in gevaar...
Waarom zou die overtreding lichter zijn voor een voetganger dan voor een automobilist? U zou bijvoobeld een kettingbotsing kunnen veroorzaken met x aantal gekwetsten.
lijkt me nogal veel... is er dan geen verschil in boete tussen een bestuurder en een voetganger die een verkeerslicht negeert? want in principe breng ik de veiligheid van personen (buiten mijn eigen veiligheid dan) niet echt rechtstreeks of onrechtstreeks in gevaar...
ik hoop dat je nooit moet weten hoe het voelt elke bocht naar links in te rijden met schrik dat er iemand onder je auto komt te liggende gevolgen voor de voetganger (als zwakke weggebruiker) zijn immers niet vergelijkbaar... want voor een voetganger is de kans groot dat dit uiteindelijk de dood kost, terwijl dit voor de bestuurder meestal om blikschade gaat (los van eventuele trauma's)....
De gevolgen voor een voetganger zijn inderdaad veel erger dan voor een automobilist bij roodlicht negatie. Waarom zie ik dan in Brussel dat haast geen enkele voetganger zich nog aan de verkeerslichten houdt !ik hoop dat je nooit moet weten hoe het voelt elke bocht naar links in te rijden met schrik dat er iemand onder je auto komt te liggende gevolgen voor de voetganger (als zwakke weggebruiker) zijn immers niet vergelijkbaar... want voor een voetganger is de kans groot dat dit uiteindelijk de dood kost, terwijl dit voor de bestuurder meestal om blikschade gaat (los van eventuele trauma's)....
maar idd, een trauma is niet zo erg
Ik hoop dat je een bezoekje aan de politierechtbank mag brengen en dat men je eens piekfijn vertelt wat je hebt mispeutert.
er is er nog één, ikkeBeweer jij nu dat jij die ene persoon bent die dat nooit doetIk hoop dat je een bezoekje aan de politierechtbank mag brengen en dat men je eens piekfijn vertelt wat je hebt mispeutert.