Allen,
Ik parkeer mijn auto altijd op mijn oprit voor mijn garage.
Echter de neus van mijn auto steekt 42 cm (net gemeten) uit op het voetpad van 1.5 m breed.
Is dit toegelaten?
Alvast bedankt.
Ja het is een echte oprit voor mijn garagepoort.Nee, want dan maakt u de minimale doorgang te klein.
Is het een "echte" oprit? Want dit probleem ziet men vaak in straten waar de voortuintjes plots een oprit geworden zijn zonder dat er genoeg plaats is voor een wagen te zetten.
Billijkheid lijkt mij hier eerder dat u uw auto kiest rekening houdend met de lengte van uw oprit?Ja het is een echte oprit voor mijn garagepoort.Nee, want dan maakt u de minimale doorgang te klein.
Is het een "echte" oprit? Want dit probleem ziet men vaak in straten waar de voortuintjes plots een oprit geworden zijn zonder dat er genoeg plaats is voor een wagen te zetten.
Maar als dit niet mag dan kan ik mijn oprit niet gebruiken. Is er niet zoiets als billijkheid in deze situatie?
Je kan nog steeds je oprit gebruiken als "oprit" naar je garage maar niet meer als " parking" voor je wagen. Om je "oprit" als "parking" te gebruiken is ofwel je oprit te kort of je wagen te lang.Ja het is een echte oprit voor mijn garagepoort.Nee, want dan maakt u de minimale doorgang te klein.
Maar als dit niet mag dan kan ik mijn oprit niet gebruiken. Is er niet zoiets als billijkheid in deze situatie?
Dat lijkt simpel in theorie. Echter, vroeger was dit een verhoogde berm en kon ik mijn wagen wel parkeren.Billijkheid lijkt mij hier eerder dat u uw auto kiest rekening houdend met de lengte van uw oprit?Ja het is een echte oprit voor mijn garagepoort.Nee, want dan maakt u de minimale doorgang te klein.
Was dit een berm die voetgangers moesten volgen? Dan moest u in eigenlijk toen ook al anderhalve meter doorgang garanderen.Dat lijkt simpel in theorie. Echter, vroeger was dit een verhoogde berm en kon ik mijn wagen wel parkeren.Billijkheid lijkt mij hier eerder dat u uw auto kiest rekening houdend met de lengte van uw oprit?
Ja het is een echte oprit voor mijn garagepoort.
Nu komt er daar een voetpad en heb ik geen parkeerplaats meer of moet ik een andere auto kopen.