Goedemiddag,
Ik kocht een diepvries van het merk X, dit via een online winkel in België, die ook 2 fysieke vestigingen heeft in België.
Vanaf ingebruikname merken we dat er toch wel veel ijsvorming is bovenaan (binnenin) het toestel, er hangen kleine ijspegels.
Een technieker van X komt langs en zegt dat bepaalde toestellen dit hebben door een update in het systeem, en dit valt helaas niet op te lossen.
Hij geeft aan dat hij het toestel enkel kan meenemen (en geld terug) als dit in een fysieke winkel gekocht is. Dit, omdat ze bij een online shop niet weten of zij het toestel wel in België hebben aangeschaft, of in een ander land.
Nu raadt hij me aan om de winkel te contacteren en te vragen of ze hem willen terugnemen en het geld willen terugbetalen, met de boodschap "succes daarmee".
Bij deze mijn vraag: is een winkel verplicht om het geld terug te storten als een product niet meer kan hersteld worden binnen de garantietermijn?
Nog ter info: de technieker gaf aan dat het toestel ook niet kan geruild worden naar éénzelfde model want deze modellen hebben allemaal dit probleem.
Mvg