je hebt de vraag niet begrepen.
Het forfait is wat u maandelijks betaalt in afwachting van de jaarafrekening.je hebt de vraag niet begrepen.
ik weet wat er in die besluiten staan het gaat erom wat er in mijn contract staat en of er nog mensen zijn die zowel het forfait als de jaarlijkse afrekening erin hebben staan.
mvg
Niet dus.Het forfait is wat u maandelijks betaalt in afwachting van de jaarafrekening.
Het is mijns inziens toch duidelijk dat het hier eigenlijk om een -- forfaitair vastgesteld --- voorschot gaat waarbij nadien een afrekening volgt? Pas indien er geen afrekening zou komen, zou de verhuurder hier in de fout gaan dacht ik.de gevraagde bedragen vd kosten en lasten zijn gebaseerd op een forfait in de veronderstelling het bedrag vd lasten hiermee te dekken.
Bosprocureur en Lanox,Het is mijns inziens toch duidelijk dat het hier eigenlijk om een -- forfaitair vastgesteld --- voorschot gaat waarbij nadien een afrekening volgt? Pas indien er geen afrekening zou komen, zou de verhuurder hier in de fout gaan dacht ik.de gevraagde bedragen vd kosten en lasten zijn gebaseerd op een forfait in de veronderstelling het bedrag vd lasten hiermee te dekken.
dat is nu net het probleem ""FORFAIT heeft hier de betekenis van provisie of voorschot, volgens de verhuurder." schrijft u maar de verhuurder zegt dit nu niet ze beweert het tegendeel dat er FORFAIT staat en dat dat dus een vast bedrag is. ik heb het al gegoogeld en op veel plaatsen staat dat forfait een vast bedrag is op andere plaatsen staat dat het een voorschot is. maar nergens in de voorbeelden van contracten of geschriften staan beiden erin zoals het er bij mij in staat.Bosprocureur en Lanox,Het is mijns inziens toch duidelijk dat het hier eigenlijk om een -- forfaitair vastgesteld --- voorschot gaat waarbij nadien een afrekening volgt? Pas indien er geen afrekening zou komen, zou de verhuurder hier in de fout gaan dacht ik.de gevraagde bedragen vd kosten en lasten zijn gebaseerd op een forfait in de veronderstelling het bedrag vd lasten hiermee te dekken.
Het is op deze stipulatie in het contract dat ik mij baseerde. En volg hierin Bosprocureur.
FORFAIT heeft hier de betekenis van provisie of voorschot, volgens de verhuurder.
De inhoud van ART. 9 KOSTEN van het huurcontract duidt hier op forfait in de betekenis van voorschot, provisie en nadien de werkelijke afrekening.
Huurder heeft het contract zo ook ondertekend en afgesloten.
Het is niet dat ik het Vlaams Woningdecreet 01.01.2019 niet ken; maar hier staat niet duidelijk vermeld een VAST FORFAIT.
https://www.vlaanderen.be/huurprijs-en-huurwaarborg
zo lees ik het ook maar het is éénrichting alleen als het de kosten NIET dekt niet als er te veel betaald zou zijn."de gevraagde bedragen vd kosten en lasten zijn gebaseerd op een forfait in de veronderstelling het bedrag vd lasten hiermee te dekken."
Het staat er toch duidelijk dat het forfait enkel als forfait wordt beschouwd indien het de kosten en lasten dekt. Quod non: indien niet AFREKENING!
idd dat is wat er hier ad hand is,Oh! ik snap het! De verhuurder gebruikt de term forfait als "provisie" als er moet bijbetaald worden door de huurder , maar als forfait als er moet terugbetaald worden aan de huurder. Ik denk dat je daar best mee naar de vrederechter gaat, tenminste als je daar schriftelijke bewijzen van hebt ...
als u mijn art9 leest kan u zien dat wat u zegt niet klopt.Neen, forfait is een vast bedrag en provisie is een voorschot in afwachting van een eindfactuur.
U kunt bij een forfait een omschakeling vragen naar de reële kosten.
Bent u huurder dan vraag je dat via aangetekende brief aan je verhuurder.
In een appartement gebouw moet dat via de vergadering besproken en goedgekeurd worden voor alle bewoners.
Bent u het niet eens, kan u nog altijd een omschakeling vragen aan de vrederechter.