Ik heb nooit een bewijs gehad van het nderhouden van deze ketel. Ik heb nooit echt nooit geweten dat dit moest, nogmaals dit is mijn allereerste keer op mij zelf wonen en ik kwam het toevallig in mn contract tegen.Alleen al voor je veiligheid moeten verwarmingsketels nakeken en gereinigd worden. Hoort er gewoon bij, zowel voor huurders als eigenaars van een eigen woning.
Ik neem aan dat je geen mazoutketel moet laten vullen? Anders zou je dat wel weten. Betaal je naast elektriciteit ook maandelijks voor gas? Dan heb je een gasketel en die moet om de 2 jaar onderhouden worden.
Je huurt sinds 2020. Bij intrede moest dit in orde zijn gebracht door de vorige huurder of verhuurder. Je had kunnen en moeten een bewijs vragen, maar nu is het wat laat. In 2022 is het dus de eerste keer dat jij dit moet laten doen.
Neenee dat zeker niet! Ik heb een contract via Luminus en zag dat het hier met korting was omdT ik een klant ben. Ik vroeg mij gewoon enkel de consequenties met betrekking tot de gevolgen (verhuurder en huurder) en niet de consequenties van de veiligheid. Uiteraard ben ik ban plan om dit te regelen bij een techniekerEn het onderhoud dient te gebeuren door een ERKENDE technieker terzake. Je mag er dus niet zelf aan beginnen prutsen, tenzij je graag het huis met alles wat erbij hoort, in de lucht ziet gaan.
Uiteraard begrijp ik ook dat dit er niet is om mij te pesten. Ik heb nooit echt nooit geweten dat dit moest, nogmaals dit is mijn allereerste keer op mij zelf wonen en ik kwam het toevallig in mn contract tegen.Een rechtstreeks gevolg aan het niet kuisen van je ketel : meerverbruik
En dan heb je : veiligheid
Alleen al daarvoor zou je het moeten doen.
Die verplichting is er niet om te pesten, maar om je te beschermen
Wat bedoel je met 'andere geschillen' precies?Gasketel is maar om de 2 jaar.
Aangezien je in 2020 daar komen wonen bent, heb jij nog geen enkele fout begaan. Vorige huurder wel ten opzichte van de verhuurder (heb jij niks mee te maken) en de verhuurder tegenover jou.
Gevolgen als je dit niet zou doen:
- Gevaar voor jezelf bij slechte gasverbranding: vergiftiging
- Hoger verbruik van de installatie
- Als de ketel stuk gaat, mogelijk dat de verhuurder dit op jou zal verhalen (gebrekkig onderhoud i.p.v. slijtage)
- Bij andere geschillen die voor de rechtbank zouden komen, zal de verhuurder dit aanhalen als voorbeeld dat je je niet aan de huurdersverplichtingen houdt
- Als het huis in brand vliegt en zowel de brandverzekering van de verhuurder als van jou trekken hun handen hiervan af, zit je pas echt in de problemen
Laat dus nu gewoon een erkende keurder komen en houdt attest bij. Als je uit de woning gaat, is een verhuurder gewoonlijk alleen geïnteresseerd in het attest van het laatste onderhoud.
Eender wat: huurachterstand, huurschade, vraag voor verbreking contract wegens slecht onderhoud…Wat bedoel je met 'andere geschillen' precies?
Ik stel vragen omdat mijn huurbaas echt een flikker is. Die doet er alles aan om mij in mijn onrecht te zetten. Zoals ik eerder vermelden deed hij ook al moeilijk bij de vorige bewoonster. Dit had 'jaarlijks' moeten gebeuren volgens hem. Ik heb dit dus vorig jaar niet gedaan en ik heb geen zin dat ik bij uittreding te horen krijg dat ik dit elk jaar had moeten doen. Vandaar dat ik de consequenties vraag.Eender wat: huurachterstand, huurschade, vraag voor verbreking contract wegens slecht onderhoud…Wat bedoel je met 'andere geschillen' precies?
Op zo’n moment wordt gewoonlijk alles in de strijd gegooid om duidelijk te maken om wat voor een slechte (ver)huurder het gaat.
Ik snap alleen niet goed dat je blijft vragen stellen, terwijl iedereen je zegt om gewoon nu een keuring te laten doen.
En daarna schrijf je :Ik was laatst mijn contract aan het doornemen en zag hierin staan dat een onderhoud aan de cv ketel verplicht is. Gas ketels om de 2 jaar en stooktoestellen om het jaar. Ook staat in mijn contract geschreven dat het ruimen van putten en secreten verplicht 1 keer per jaar moet gebeuren en ik hier een attest voor moet hebben.
Je hebt dus een contract getekend zonder te lezen?Ik heb dit echt nooit geweten aangezien dit de eerste keer huren voor mij is
Ik snap niet zo goed wat je niet begrijpt aan deze topic.Ik begrijp niks van dit topic.
Je hebt toch je huurcontract gelezen? Je schrijft zelf :
En daarna schrijf je :Ik was laatst mijn contract aan het doornemen en zag hierin staan dat een onderhoud aan de cv ketel verplicht is. Gas ketels om de 2 jaar en stooktoestellen om het jaar. Ook staat in mijn contract geschreven dat het ruimen van putten en secreten verplicht 1 keer per jaar moet gebeuren en ik hier een attest voor moet hebben.
Je hebt dus een contract getekend zonder te lezen?Ik heb dit echt nooit geweten aangezien dit de eerste keer huren voor mij is
2 jaar is wettelijk
Je huisbaas flikt je niet. En wat hij gezegd heeft, tegen de vorige huurster heb je eigenlijk geen zaken mee.
Misschien is vorige huurder mis, had die haar contract ook niet gelezen, of was toch de huisbaas mis. Doet er niet toe, vorige huurster is weg