Ik denk dat mijn antwoorden toch duidelijk zijn.....
ER WERD OPGEZEGD OP OGENBLIK DAT CONTRACT NOG NIET GEREGISTREERD DIENDE TE ZIJN.
TS kan daarom de "niet registratie" ervan niet inroepen als grond voor ongeldigheid.
Hoe dat in elkaar zit op het gebied van regels en wetten, dat durf ik niet te zeggen.
diverse datums komen naar voren
31 mei 2022 => bekend bij Korfine en FOD Financien
02 juni 2022 => ondertekend
opgezegd op 28 juli 2022 => opzegging gaat in op 1 aug 2022 (voorstel van de makelaar)
1 aug 2022 => ingang huurcontract loopt tot en met 31 juli 2023
4 aug 2022 => contract geregistreerd, nadat makelaar sleutels en opzegbrief in handen heeft (zelf ook om gevraagd en op mail bevestigd) ook is op deze dag plaatsbeschrijving opgestelt (die moet ik ondertekenen van haar. maarja ik woon daar niet meer en nooit gebruik gemaakt van het huis en geen sleutels om nog iets te bevestigen of opmerkingen te plaatsen in het document)
v.a. 08 aug => beginnen de bezichtigingen al, als iemand de woning dan per direct wilt huren, dan moet ik even navragen bij de huurdersbond of het dan rechtsgeldig is om 2 of 3 maanden borg terug te kunnen krijgen.
Korte samenvatting, verder is het afwachten voor nu
De persoon die dit allemaal regelt is de commerciele medewerker, dus geen rentmeester, zij heeft ook geen BIV registratie. Ze werkt in dienst van een rentmeester, maar de rentmeester zelf met de BIV registratie heb ik nooit gezien of gesproken. Wij communiceren alleen met haar